مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره سامادندهای 4816 مزار شهیدا در این استان گفت: این تعداد مزار شهید در 1003 گلزار ساماندهی شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز،محمد سلیمانی، امروز (15 اسفندماه) در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: برخی از روزها از سایر ایام سال متمایز است که یکی از این روزها روز بزرگداشت شهداست و از قداست خاصی برخوردار است. روز 22 اسفند در تقویم رسمی کشور به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است که این روز بهانه‌ای برای بزرگداشت شهدا و ادای دین به آنهاست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان کردستان یک استان فرهنگی است، اظهارکرد: کردستان مشهد شهیدان است و تقدیم بیش از 55400 شهید و 18 شهید مهاجر افتخار بزرگی برای مردم کردستان است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مزار شهدا در روستاها واقع شده است، افزود: 450 مزار شهدا تا کنون ساماندهی نشده است که در 158 آرامگاه قرار دارند که ساماندهی این مزارها نیز در اولویت فعالیت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان اعلام کرد: برای خدمت به شهیدان، ماندگارترین میراث فرهنگی ساماندهی گلزار شهداست که این امر با حمایت مسئولان استان امکانپذیر است.

وی ادامه داد: 1800 نفر از شهدای استان کردستان را در سایت نوید شاهد ثبت کرده‌ایم و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت 490 میدان سطح استان کردستان مزین به نام شهدا شده است.

سلیمانی از تالیف سه عنوان جدید کتاب با عناوین «دی ماه خونین»، «فجر آفرینان» و «ره توشه دیدار» خبر داد و بیان کرد: کتاب دیگری در زمینه «مظلومیت روستای گلین» یکی دیگر از کتاب‌های در دست چاپ بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سلیمانی با تأکید بر اهمیت دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان کردستان اظهار کرد: تاکنون 9708 دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس در سیستم ثبت شده است.

وی از چاپ دو جلد وصیتنامه شهدای استان کردستان خبر داد و گفت: یک جلد این وصیت‌نامه چاپ شده است و یک جلد آن در صورت تأمین اعتبار 20 میلیون تومانی آن از سوی سازمان برنامه و بودجه استان کردستان چاپ و در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به برگزاری 13 برنامه کلی ویژه برنامه به مناسبت روز شهید یادآور شد: برگزاری 415 یادواره شهدای دانش آموز، دوره حفظ قرآن، برگزاری مراسم عطرافشانی و گلزار شهدا، سخنرانی روسای بنیاد در نماز جمعه، همایش پیاده‌روی، اهدای خون به بیماران نیازمند، دیدار با خانواده‌های شهدا، مسابقات فوتسال و انجام مصاحبه به مدت 11 هزار و 340 دقیقه خاطره شهدا و ... از دیگر برنامه‌های اجرایی در ایام گرامیداشت روز شهید است.