اردبیل – مراسم گرامیداشت روز درختکاری با کاشت درخت به یاد شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو و شهدای مدافع حرم و با وجود بارش برف در اردبیل برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل صبح یکشنبه در این مراسم نگه‌داری از فضای سبز را امری به مراتب مهمتر از ایجاد و توسعه آن دانست.

ذکی اله خوشبخت با یادآوری تهدید زیست‌محیطی اردبیل با ریز گردها اضافه کرد: توسعه فضای سبز با هدف افزایش نشاط اجتماعی، بهبود شرایط محیط‌زیست شهری و مقابله با تهدیدات زیست‌محیطی مانند ریز گردها ضروری است.

وی افزود: با این وجود در توسعه فضای سبز و نگه‌داری از آن تنها شورا و شهرداری نمی‌توانند نسبت به اجرای برنامه اقدام کنند و لازم است تمامی نهادها و حوزه‌ها در این راستا مشارکت داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه در هر منطقه از شهر حتی خارج از محدوده آن از بین رفتن درختان تأثیر مستقیم در محیط‌زیست شهری دارد، اضافه کرد: متأسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم ادارات و دستگاه‌ها برای ساخت‌وسازهای خود صدها اصله درخت تنومند را قطع می‌کنند.

خوشبخت تأکید کرد: این در حالی است که پادگان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات می‌توانند در توسعه فضای سبز با شورا و شهرداری مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در افزایش 20 هکتاری فضای سبز اردبیل ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت شهر و توسعه خود شهر این میزان چندان قابل‌توجه نیست و همین موضوع همکاری تمامی نهادها در توسعه فضای سبز را می‌طلبد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل به خسارت بارش سنگین برف به درختان سطح شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: در این حادثه نیز متأسفانه شهروندان منتظر دخالت شهرداری در شاخه تکانی درختان بودند؛ در حالی که ضعف مشارکت و همکاری موجب شد به درختان سطح شهر خسارت قابل‌توجهی وارد شود.

به گفته خوشبخت با بارندگی قابل‌توجه برف خسارت قابل‌توجهی نیز وارد شد که خواسته شورا و شهرداری نبود و در ادامه با نمک‌پاشی‌ها آسفالت سطح خیابان‌ها نیز تخریب شد.

وی با تأکید به اینکه آسیب جدی به آسفالت معابر به دلیل نمک‌پاشی‌ها غیر قابل انکار است، افزود: هر چند درخواست مردم آسفالت‌ریزی است اما این امر در زمان مناسب صورت خواهد گرفت و لازم است شهروندان در حفظ سرمایه‌های شهری با شهرداری و شورا همکاری داشته باشند.