سنندج- نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: امروز عکس جایگاه ویژه ای در دنیایی مجازی و مطبوعات دارد و باید مسئولین جایگاه واقعی عکس خبری را درک کنند.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در دیدار با عکاسان خبری استان در سنندج ضمن اشاره به اینکه امروزه تاثیر دنیایی عکس در مطبوعات جایگاه ویژه ای دارد، گفت: امروز مسئولین استانی از عرصه ارتباطات کمی عقب هستند و به آن درک واقعی که عکس میتواند چقدر تاثیر گذار باشد نرسیده اند .

وی با اشاره به اینکه در گذشته مطلب در خبرها یک اصل بوده است، عنوان کرد: امروزه عکس به نفطه اوج خود رسیده است و به گونه ای در مطبوعات و دنیایی مجازی استفاده می شود که دیگر مطلب را در فرع قرار داده است و عکس در جایگاه اصلی قرار گرفته است .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه اهمیت عکس باید گفته شود، عنوان کرد: امروزه باید برای نسل های آینده اهمیت عکس و عکس خبری گفته شود تا در آینده قشرهای جوانی که مسئولیت ارگانهای مختلف را بر عهده میگیرند جایگاه عکس را درک و باور کنند .

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه امروز مطالب به عکس تبدیل شده است، بیان کرد: عکاسان خبری با بر پای نمایشگاه مختلف با موضعیت های گوناگون میتواند دنیایی عکس خبری را به جامعه بشناساند و عکاسان خبری باید به سوژه های که کمتر به آن برخورد شده است بپردازند .

وی با تاکید براین موضوع که مسئولین باید بدانند که عکس میتواند هم نقد داشت باشد و هم تعریف کند، بیان کرد: مسئولین باید بدانند که عکس تاثیر گذارترین عنصر در دنیایی خبر است و تصویری که در دنیایی مجازی پخش می شود بیشتر بازتاب دارد تا مطلبی که نوشته می شود .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در به ثبت رسیدن عکسهای خبری افرادی هستند که در پشت لنزهای دوربین قرار داردند که به صورت تخصصی سوژهای ویژه را به ثبت میرسانند که باید جامعه این افراد را بشناسند و از زحمات آنها تشکر کنند .

آیت الله حسینی شاهرودی در پایان با اشاره به اینکه عکس می تواند گویایی مطالب زیادی باشد، یادآور شد: صداوسیمای مرکز کردستان می تواند عکسهای خبری استان را در یک برنامه پخش کنند تا هم عکاسی خبری شناخته شود و هم برنامه های صداوسیما متنوع تر شود.