عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مدل موفق و جامعی از علوم انسانی در دانشگاه‌های کشور ارائه نکرده‌ایم.

به گزارش مرور نیوز، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در نشست علوم انسانی در دانشگاه امام رضا(ع) اظهار داشت: ما دوقطبی و تضادی بین احکام شرع و حل معضلات دنیوی بشر نداریم و تصور نشود که تنها راه حل دزدی، قطع دست است و این کار یکی از احکام بوده و آخرین راه حل است. هرچه علم پیشرفت کرده بازهم آن چیزی معتبرتر است که بر پایه مسائل و مباحث دینی باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: جبر شرایط، محیط، جنسیت وغیره کاری غلط است و در بسیاری از کشورها با مجرم به‌عنوان یک بیمار برخورد می‌کنند و نوع این برخورد در کشورهای مختلف متفاوت است. عواملی هستند که در تصمیم‌گیری انسان دخالت دارد، اما سبب سلب قدرت و اختیار در تصمیم‌گیری‌اش نمی‌شود.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه مدل موفق و جامعی از علوم انسانی در دانشگاه‌های کشور ارائه نکرده‌ایم، بیان کرد: در این 38 سال یک نگاه جامع و اجمالی نبوده و مدام دیدگاه‌ها تغییر کرده و اجماعی هم در داخل این مجموعه‌ها وجود ندارد و هنوز نتوانسته‌ایم مدل موفقی ارائه کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: وقتی کسی از علوم انسانی با رویکرد اسلامی سخن می‌گوید، نگاهی ویژه بر این مهم دارد اما اگر کسی از اساس لج می‌کند، با اساس اسلامی مشکل دارد و هیچ نوع علمی را علم نمی‌داند و با چنین کسانی اعم از لائیک، مارکسیست، غربی و شرقی باید با زبان خاص خودش صحبت کرد. خیلی از موارد تعاریفی غلط و نامعقول دارند و برخی نگاه‌ها اساساً با ‌علوم انسانی اسلامی و غیراسلامی مشکل دارند و این علوم‌ها برایشان معنا و مفهوم ندارد.