زنجان-مدیر کل بنیاد شهید و ایثار گران استان زنجان گفت: زنجان 3 هزار شهید و 7 هزار جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری ایران کرده است.

به گزارش مرور نیوز علی کاظمی برترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کردو افزود: خوشبختانه تاکنون این امر مهم در استان با برگزاری یادواره های شهداء به خوبی محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه زنجان سه هزار شهید و 7 هزار جانباز دارد، اظهار کرد: در استان زنجان 530 شهید در اسفند ماه شهید شده اند.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثار گران استان زنجان گفت: در راستای تکریم خانواده شهیدان تاکنون 5هزار دیدار با خانواده شهدای استان انجام گرفته و 470 عنوان یادواره شهیدان در استان و شهرستانها برگزار شده است.

کاظمی تاکید کرد: در قالب طرح سپاس از خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با حضور مسؤولان بازدید و از آنها دلجویی می‌شود.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا بهترین راه برای انتقال ارزش ها به نسل جوان است چرا که نسل سوم و چهارم زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را ندیده اند.

کاظمی تاکید کرد: اقتدار و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزه ها به خاطر جان فشانی های شهیدان بوده است و بزرگترین انقلاب دینی را حضرت امام خمینی (ره) ایجاد کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثار گران استان زنجان افزود: باید یاد و خاطره شهیدان برای همیشه زنده بماند و تحقق این امر این است که خانواده های آنها را احترام بگذاریم.

کاظمی یاد آورشد: نباید فرهنگ ایثار و شهادت در کشور فراموش شود و نسل امروز جنگ و انقلاب را ندیده اند بنابراین باید دستاوردهای انقلاب به جوانان به خوبی بیان و تبیین شود.

وی با بیان اینکه امروز که دشمن با جنگ نرم وارد عرصه شده باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خوبی تبیین و ترویج شود، تصریح کرد: در استان زنجان 105 فرزند تک ذکور ستاره شهید وجود دارد.