کرمان-معاون جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه هویت گذاری دام سنگین و سبک در شمال استان کرمان 90 درصد انجام شده است، گفت: این کار باعث شد از ورود دام قاچاق به استان جلوگیری شود.

به گزارش مرور نیوز، علی باقری پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی چهار تعهد بر عهده معاونت بهبود تولیدات دام سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گذاشته شد که بهبود وضع تولید، افزایش شیر و اصلاح نژاد دامی از جمله اقدامات معاونت بهبود تولیدات دامی است.

وی بیان کرد: با توجه به تعهدی که داشتیم باید در استان کرمان 188 هزار تن شیر در سال تولید می شد که اکنون از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شمال استان کرمان تصریح کرد: از جمله کارهای انجام شده در معاونت بهبود تولیدات دامی اصلاح نژاد و استفاده از نژاد پرتولید، استفاده از گاوهای دومنظوره شیری و گوشتی است.

وی با اشاره به اینکه هویت گذاری دام سنگین و سبک در شمال استان کرمان 90 درصد انجام شده است، افزود: این کار باعث شد از ورود دام قاچاق به استان جلوگیری شود.

باقری عنوان کرد: با هویت گذاری دام سبک و سنگین و جلوگیری از قاچاق دام به استان 120 میلیارد تومان به صنعت دامپروری کرمان کمک شد.

وی بیان کرد: در زمینه تولید گوشت قرمز آنچه در تعهد ما در اقتصاد مقاومتی 21 هزار تن بود که از این مقدار فراتر رفتیم و توانستیم 21 هزار و 400 تن گوشت قرمر تولید کنیم.

باقری با اشاره به اینکه تعهد ما در اقتصاد مقاومتی در زمینهپ تولید گوشت مرغ 40 هزار تن بود که تا پایان سال جاری به 44 هزار تن خواهد رسید، افزود: سامانه جوجه ریزی تشکیل شده و برنامه‌ریزی در این حوزه بر عهده تشکل‌ها قرار گرفته است تا بخش خصوصی بر اساس نیاز بازار برای میزان جوجه ریزی برنامه‌ ریزی کنند، همچنین قیمت گذاری نیز بر عهده بخش خصوصی گذاشته شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: تعهد معاونت تولیدات دامی در برنامه اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید تخم مرغ 14هزار بود که اکنون به ۱۷.۵ تن تخم مرغ رسیده و جلوتر از برنامه هستیم.

وی بیان کرد: تبلیغات در زمینه مصرف شیر و لبنیات کاهش پیدا کرده و در خواست داریم رسانه ها دراین زمینه تبلیغ انجام دهند تا سرانه مصرف افزایش پیدا کند.