جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در خرم آباد آغاز به کار کرد.

به گزارش مرور نیوز، جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی از تاریخ 14 تا 19 اسفندماه امسال در مرکز لرستان برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ظهر امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از آسیب های مهمی که امروز کشور با آن روبرو است، مسله مشکلات موجود در حوزه لباس، پوشش و یا حجاب است که شامل پوشش زن و مرد است بیان داشت: آسیبهایی که در این زمینه داریم باید با تلاش در حوزه تبلیغ و عمل حل شوند.

حجت الاسلام حنان با تاکید بر اینکه یکی از اهداف وزارت ارشاد در حوزه مد و لباس برگزاری جشنواره لباس است که اخیرا در حال برگزاری است گفت: انسان موجودی اجتماعی است و اولین و مهمترین شاخصه اجتماعی بودن انسان، نماد ملی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی وی و به تعبیری شاخصه وجودی انسان یا همان لباس است.

وی با بیان اینکه لباس و پوشش از اول پیدایش خلقت وجود داشته که این پوشش به چند دلیل، امنیتی، اجتماعی و روحی روانی است اضافه کرد: انسان همواره حس برتر جویی دارد و لباس باعث پوشش عیوب انسانها می شود و آیات قرآن عیب پوشی و آراستگی را از جمله علل پوشیدن لباس می داند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان لباس و پوشش را جزیی از برنامه های دینی و یک اصل آیینی و دینی از طرف پروردگار دانست و افزود: اسلام به عنوان یک دین کامل به رنگ و جنس لباس توجه ویژه ای داشته است و این به دلیل نقش لباس در روح و روان آدمی است.

خجت الاسلام حنان تصریح کرد: شکل لباس رابطه مستقیمی با فکر انسان دارد و یک شکل فرهنگی به حساب می آید و نماد یک فرهنگ است که باید تقویت شود.

وی ترغیب و تشویق طراحان دوخت و لباس برای ارائه ایده های خود را از اهداف جشنواره مد و لباس ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره حدود 330ا ثر دارد که کاری بی نظیر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ایجاد فضای مناسب برای انتقال دانش در حوزه مد و لباس، ایجاد و زمینه سازی برای شناسایی، معرفی و مشارکت موسسات، اصناف، نهادها، ارگانها و مراکز علمی آموزشی را از اهداف دیگر برگزاری این نمایشگاه دانست و تصریح کرد: این جشنواره دارای هشت شاخصه است که آن را از جشنواره های دیگر مجزا کرده است.

وی تناسب طرح با موازین عرفی و شرعی، خودداری از آثار تکراری، خلاقیت و جذابیت و نوآوری در محصولات را از جمله این مشخصات دانست و بیان داشت: استفاده از پارچه های تولید داخلی که مهمترین قسمت است و پرهیز از تولید طرح غیر ایرانی، تطابق با اسلوبهای مدرن هم از دیگر شاخصه های این جشنواره است.

حجت الاسلام حنان بیان داشت: زیبایی و دقت در دوخت لباس، استفاده از فن آوری های مدرن هم از شاخصه های دیگر این جشنواره است.