پردیس-امام جمعه شهرستان پردیس خواستار فرهنگ سازی در راستای حفاظت از محیط زیست شد.

به گزارش مرور نیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین حسین توسلی در مراسم روز درختکاری، جمع مسئولین ضمن تبریک هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: این روز نوید بخش تازگی‌، شادابی، طراوت، سرسبزی و تحول است و امروز کارهای ارزشمندی را در شهر پردیس و با تلاش شهرداری این شهر شاهد هستیم.

وی گفت: با کاشت درختان باید خانه تکانی دل هم داشته باشیم، اگر غصه، غم‌ها، کدورت‌ها و ناملایماتی در دل داریم با کاشت درختان در همین زمین دفن و با تجدید قوا و نیت خالص وارد سال جدید شویم.

توسلی افزود: در ارزش درختکاری و ایجاد فضای سبز در منابع اسلامی و دینی سفارش‌ها و تاکیدات بسیاری شده است.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: در آیات قرآن، بیانات نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین سفارش‌های زیادی در خصوص کاشت درختان شده است،حتی در کتب فقهی نیز یک باب در خصوص درخت، بذر و نهال وجود دارد.

وی اضافه کرد: امروزه به لحاظ علمی ثابت شده زندگی ما انسانها اثر متقابلی بر روی اشجار دارد، تولید اکسیژن از درختان و فضای سبز و تولید دی‌اکسید کربن هم از ماست و این دو مکمل هم هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پردیس اضافه کرد: خداوند در نظام آفرینش به طور حکیمانه‌ای نظام را طراحی‌، مهندسی و ‌بنیان‌گذاری کرده است.

توسلی اظهار کرد: متاسفانه ما علیرغم اینکه باید همسوی نظام آفرینش و خلقت حرکت کنیم در بسیاری از مواقع تیشه به ریشه سعادت خود می زنیم و با مظاهر و ارزش‌های طبیعت و گاهی با دستورات خداوند تقابل می کنیم.

امام جمعه پردیس افزود: گاهی هنرمان قطع شاخه‌های درخت، در آوردن نهالی از ریشه و از بین بردن فضای سبز است اما بدانیم این برخلاف گفته‌های خداوند متعال است.

وی ادامه داد: امیدواریم خداوند توفیقی به ما بدهد که همانگونه که در بخش عبادی وظیفه خود را انجام می دهیم در بخش مسائل عمومی و زیست‌محیطی هم تلاش زیادی داشته باشیم.