استاندار فارس با اشاره به سه تصمیم مهم شورای عالی آب برای استان فارس گفت: مسؤولان استان اگر هنر داشته باشند می‌توانند بودجه‌ها را به‌خوبی جذب کنند.

به گزارش مرور نیوز، سید محمدعلی افشانی امشب در نشست شورای کشاورزی استان فارس با اشاره به سه تصمیم مهم شورای عالی آب کشور برای استان، اظهار داشت: طبق یکی از تصمیمات شورای عالی، باید سالی 70 هزار هکتار از اراضی، تحت پوشش آبیاری تحت‌فشار قرار گیرد که اگر مسؤولان هنر داشته باشند تا پایان برنامه 5 ساله توسعه ششم، بودجه کامل این مصوبه را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به تخصیص بودجه 2400 میلیارد تومانی برای آبیاری تحت‌فشار در استان و اینکه تصمیمات بعدی را نیز در آینده اعلام خواهد کرد، افزود: اگر در همان سال نخست نتوانیم این بودجه را جذب کنیم در سال‌های آینده بی‌گمان بودجه ما کاهش خواهد یافت.

مقام عالی دولت در استان فارس از مصوبات بسیار خوب شورای عالی آب در بخش آبخیزداری و آبخوان‌داری و آب و فاضلاب خبر داد و گفت: راه گرفتن بودجه از تهران مصاحبه کردن و خودنمایی نیست بلکه باید با تهیه گزارش کارشناسی و داشتن استدلال کافی و درنهایت پی گیری مجدانه این امر را به سرانجام رساند که در بحث اعتبارات سیل اخیر نیز ما به همین شیوه عمل کردیم و خوشبختانه بیشترین اعتبار در میان استان‌های سیل‌زده برای فارس در نظر گرفته‌ شده است.

افشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 21 هزار چاه استان از 71 هزار چاه موجود خشک‌شده و سطح زیر کشت در استان را نباید افزایش داد، اظهار داشت: ما باید کاری کنیم که درآمد کشاورز با کمترین هزینه بالا برود و هنگامی‌که کشاورز با کشت گلخانه‌ای می‌تواند درآمد بیشتری داشته باشد، دلیلی برای افزایش سطح کشت وجود ندارد.

این مسؤول همچنین با اشاره به تأمین میوه شب عید مردم نیز، خاطرنشان کرد: ما در استان فارس به‌هیچ‌وجه نباید کمبود داشته باشیم و برای تأمین میوه شب عید استان فارس باید در اولویت باشد و اگر به استان دیگری نیز می‌خواهیم میوه بدهیم، نخست نیاز استان فارس در اولویت است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تقدیر از واحدهای صنعتی که بالای 25 نفر را مشغول به کار کرده‌اند اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسه‌ای که پس‌فردا خواهیم داشت از کارفرمایانی که با توجه به لیست بیمه تأمین اجتماعی بالای 25 نفر را مشغول به کار کرده‌اند تقدیر خواهیم کرد که از سال 1393 تابه‌حال شامل 240 واحد صنعتی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث سدسازی اشاره کرد و گفت: سیل اخیر در استان فارس نشان داد که سدها چقدر می‌توانند مفید واقع شوند و اگر سدهای نیمه‌کاره استان به اتمام رسیده بود، ذخایر آب ما امروز بیشتر بود.

افشانی همچنین از گشایش سد چشمه عاشق نیریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: حدود 31 میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره شده است.