معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:بیشترین توجه به زیرساختهای استان در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است.

به گزارش مرور نیوز، علی‌اصغر جمشیدنژاد در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طرح تحول سلامت یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است که موجب رضایت‌مندی آحاد مردم شده است.

وی با اشاره به اختصاص 10 درصد طرح‌های وزارت بهداشت و درمان به سیستان و بلوچستان افزود: با نگاه تخصصی و عدم برداشت‌های سیاسی می‌توان مشکلات را حل کرد و به عدالت در حوزه بهداشت دست یافت.

معاون استاندار با اشاره به افزایش 50 درصدی تخت‌های بیمارستانی در استان افزود: برطرف کردن نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان از اولویت‌های مردم بوده که برای دولت حائز اهمیت است.

وی در خصوص مشاهده آنفلوانزای پرندگان در سایر استان‌ها گفت: نیروی انتظامی در بحث ورود طیور از استان‌های شمالی و غربی دقت بیشتری داشته باشد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: یک هماهنگی درون بخشی در سازمان دامپزشکی برای موافقت استان مقصد برای صدور بارنامه انجام شود.

وی تصریح کرد: در خصوص مرغ قاچاق باید با قوانین تعزیرات حکومتی با خاطیان برخورد شود.

علی‌اصغر جمشیدنژاد اظهار کرد: کاهش سهم 10 درصدی مرگ و میر از بیماری‌های واگیر از توفیقات حوزه بهداشت و درمان در سطح جهان است.

وی با توجه به مصوبات این کارگروه افزود: امیدواریم مصوبات این کارگروه به خدمات بهتر به مردم کمک شایانی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های بیمارستانی که دولت یازدهم در حال اجرا دارد حدود 50 درصد به تعداد تخت‌های بیمارستانی اضافه می‌شود.

دکتر محمود رضا میری اظهار کرد: باید از دکتر هاشمی به‌عنوان پرچمدار طرح تحول سلامت تقدیر و تشکر کرد.

وی ادامه داد: تامین سلامت انسان‌ها فقط وظیفه دولت و حوزه بهداشت و درمان نیست بلکه وظیفه همه مردم است.

همچنین دکتر حسینی رئیس اداره دامپزشکی استان گفت: از ابتدای شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان موردی در استان نداشتیم.