رئیس پلیس فتای خراسان‌شمالی نسبت به تورهای مسافرتی و گردشگری ارزان قیمت هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اعتمادی اظهارکرد: با توجه به اینکه درج آگهی‌های تبلیغاتی جایگاه ویژه‌ای در دنیای امروزی دارد، افراد زیادی از طریق درج این نوع آگهی‌ها کسب و کار می‌کنند اما افرادی از این تبلیغات برای اهداف سوء و کلاهبرداری از آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرو بودن ایام نوروز و داغ شدن تب سفرهای نوروزی در برخی مواقع دیده می‌شود تورهای گردشگری با قرار دادن تصاویر دروغین از تورها و محل‌های اقامت و پیشنهاد قیمت‌های ارزان افراد را ترغیب می‌کنند تا از خدمات آژانس آنان بهره‌مند شوند.

اعتمادی افزود: کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های فریبنده در فضای مجازی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی مجازی از سوی برخی آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری افزایش یافته است.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه در این مدت آژانس‌های مسافرتی به بهانه‌های مختلف مانند تهیه روادید، مجوز اقامت، کار و تحصیل و یا مسافرت با تورهای مختلف مبالغ هنگفتی از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند که متاسفانه برخی از شهروندان با مشاهده آگهی‌های اغواگر در این زمینه و بدون تحقیق و بررسی اقدام به همکاری و ثبت نام در این تورها و آژانس‌ها می‌کنند.

اعتمادی خاطرنشان کرد:این کلاهبرداران با وعده خروج مسافران و پرواز آنان به سمت مقاصد مورد نظرشان، مبالغی از متقاضیان دریافت می‌کنند، اما پس از مبادله وجه، کلاهبرداران مسافران را به حال خود رها کرده و ناپدید می‌شوند.

وی عنوان کرد: به افرادی که قصد مسافرت با تورهای گردشگری که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ می‌کنند توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای مبادله وجه درخواستی آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری، نسبت به مجاز بودن آنها و داشتن مجوز از سوی اداره کل نظارت و ارزیابی گردشگری، معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطمینان حاصل کنند.

اعتمادی گفت: متقاضیان سفر از سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک (E-namad) هستند استفاده کنند، بنابراین شهروندان در صورت مواجه شدن با این پیامک ها با پلیس فتا خراسان‌شمالی به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش "تماس با ما" یا ایمیل پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان به آدرس kh.shomali_fata@police.ir و یا با شماره تلفن های 110 یا 2-2182770 تماس حاصل کنند.