استاندار آذربایجان‌شرقی در پیامی به کنفرانس علمی پدافند غیرعامل در فضای سایبر، اهتمام جدی نخبگان و دانشگاهیان در تدوین و اجرای سیاست امنیت اطلاعات و ارائه راهکارهای جامع و کامل در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش مرور نیوز، متن پیام اسماعیل جبارزاده به این شرح است: توسعه و گسترش فناوری ارتباطات و اطلاعات با سرعتی شگرف، همه مرزهای ملی، اجتماعی، فرهنگی و حقوقی را درنوردیده و مجموعه‌ای نوین از چالش‌ها و فرصت‌ها را فراروی جوامع قرار داده است.

این فرآیند، امنیت سازمان‌ها، سامانه‌ها و حریم خصوصی افراد را با خطری بی‌سابقه مواجه ساخته است که لزوم پرداختن و توجه به این حوزه را برای آحاد جامعه بیش از پیش آشکار می‌کند.

مردم و مسئولان در هر بخش و نهادی، باید خطر نفوذ اطلاعاتی و جنگ سایبری را جدی شمرده و با احتیاط و دقت در استفاده صحیح از این فضا، فرصت رخنه و نفوذ را به بدخواهان ندهند و با آگاهی و شناخت از فضای مجازی، آسیب‌ها و تهدیدات آن را به حداقل برسانند.

برای تحقق این امر، گام اول در امن‌سازی داده‌ها و اطلاعات سازمان‌ها، تدوین و اجرای سیاست امنیت اطلاعات است که باید به دست نخبگان، اساتید و دانشگاهیان عزیز به صورت مکتوب تهیه و مورد ارزیابی قرار گیرد و راهکارهایی جامع و کامل در خصوص حفاظت از سرمایه‌های اطلاعاتی ارائه شود.

گام دوم در این عرصه، برگزاری کنفرانس‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی و ایجاد زمینه هم‌اندیشی فرهیختگان و پژوهشگران این حوزه می‌باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

بدون شک برگزاری کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در قلمرو فضای سایبر، بستری مناسب برای ارتقای امنیت اطلاعات، شناخت بیشتر چالش‌های فضای سایبر و نهادینه‌سازی فرهنگ پدافند غیرعامل در استان فراهم می‌کند.

ضمن قدردانی و تشکر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مراغه و برگزارکنندگان این کنفرانس ملی، امیدوارم نتایج و یافته‌های این رخداد علمی، راهکارهای عملی جدیدی برای چالش‌های فضای مجازی استان و کشور ارائه کند.