معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آجیل‌های رنگ شده همان آجیل‌های کپک زده‌ای است که با رنگ تازه به فروش می‌رسند.

به گزارش مرور نیوز، رضا خدیوی امروز (دوشنبه) در برنامه اجرای مانور طرح بسیج سلامت نوروزی در اصفهان اظهار کرد: 62 اکیپ در سطح استان مسئول نظارت بر روی محصولات غذایی هستند که در این راستا محصولات و مواد غذایی با کیفیت بهتری به شهروندان ارایه شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر نظارت اکیپ‌های بازرسی آگاهی، دقت شهروندان در تأمین سلامت خود نیز بسیار مهم است، افزود: به شهروندان توصیه می شود تنها از آب لوله کشی مطمئن استفاده کنند و آب هیچ چشمه‌ای پاک نیست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه مواد غذایی رنگ شده نباید مورد مصرف قرار گیرند، اضافه کرد: برای نمونه شهروندان باید بدانند که آجیل‌های رنگ شده همان آجیل‌های کپک زده‌ای است که با رنگ تازه به فروش می‌رسند.

خدیوی با اشاره به اینکه هر غذای سنتی مانند شیر، ماست، پنیر و عسل مورد اطمینان نیست، تصریح کرد: بهورزان و کارشناسان بازرس در مناطق روستایی جهت نظارت بر محصولات غذایی روستائیان حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: تا کنون 30 کانون آنفلوانزای مرغداری در سطح استان اصفهان کشف شده که سازمان نظام پزشکی اقدام به معدوم کردن طیور و تخم مرغ‌های این مرغداری‌ها کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه هیچ گونه آنفلوانزای حاد پرندگان در استان حتی به صورت مشکوک گزارش نشده است، گفت: نگهداری پرنده‌های زینتی در منزل خطرناک است و باید از این کار خودداری شود.

خدیوی با بیان اینکه آرایشگاههای زنانه بدون هویت و تابلو از نقاط حساس در حوزه بهداشت محسوب می‌شوند، خاطر نشان کرد: آرایشگاه‌های زنانه باید کارت بهداشت داشته باشند زیرا مواد آرایشی غیربهداشتی از برخی از این آرایشگاه‌ها کشف شده است.

وی ادامه داد: 532 هزار قلیان از چایخانه‌های استان جمع آوری و 350 قلیان معدوم شده است.