عضو شورای شهر مشهدمقدس گفت: با توجه به گسترش شهرها، ایمنی جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد که شهرداری مشهد نیز در چند سال اخیر اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام داده است.

به گزارش مرور نیوز، براتعلی خاکپور صبح امروز در هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن مشهد 2017 اظهار داشت: با توجه به گسترش شهرها، ایمنی جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد که شهرداری مشهد نیز در چند سال اخیر اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام داده است .

وی با اشاره به ارائه مقاله ارزیابی بیمارستان‌های مشهد در برابر بلایا بیان کرد: یکی از موارد مهم در بلایایی طبیعی و حوادث، ایمنی بیمارستان‌ها است که قطعاً ارتقای ایمنی بیمارستان‌ها در سطح شهر مشهد باید مورد تأکید و توجه ویژه قرار گیرد .

محمدرضا حسین‌نژاد معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد نیز در ادامه تصریح کرد: شهرداری مشهد در بحث ایمنی همیشه پیشگام بوده و برگزاری این اجلاس بین‌المللی نیز در شهر مشهد مبین این موضوع است .

وی اضافه کرد: باید ارزیابی در ارتباط با امکان ارتقای ایمنی در بیمارستان‌های شهر مشهد به ویژه امام رضا(ع) و قائم انجام شود زیرا در موارد بحرانی با مشکل مواجه می‌شویم .

شهرام طاهرزاده نویسنده مقاله ارزیابی بیمارستان‌های مشهد در برابر بلایا در ادامه عنوان کرد: در حوادث و بلایای طبیعی بیمارستان نقش و جایگاه بسیار مهمی در ارائه خدمت به شهروندان دارند که متأسفانه در زلزله بم بسیاری از بیمارستان‌ها قادر به ارائه خدمت نبودند و حتی در زلزله ورزقان یکی از بیمارستان‌های تازه تأسیس نیز نتوانست ارائه خدمت کند .

وی با اشاره به اهمیت نقش سازه در بیمارستان‌ها ادامه داد: بیمارستان‌ها باید به دنبال ارتقای ایمنی خود باشند و در بحث کاهش خطر و پیشگیری از آن تمهیدات لازم را بیندیشند که البته این مهم نیازمند همکاری با سایر دستگاه‌های شهری و استانی است .

طاهری عنوان کرد: شاخص ایمنی عملکردی بیمارستان‌های مشهد از 6 به 10 است که باید تا سال 1404 به 8 از 10 افزایش یابد .