شهردار یاسوج گفت: همزمان با روز بزرگداشت شهدا برای نخستین بار از پلاک افتخار بر سردرب منازل شهدای یاسوج طی آئینی با حضور مسوولان کشوری و استانی رونمایی می شود.

به گزارش مرور نیوز، محمد علی جاوید صبح امروز در جمع مدیران حوزه شهری یاسوج اظهار داشت: درگام نخست این پلاک برسردرب منازل دو خانواده سه شهید دوران دفاع مقدس به نام‌های شهیدان عدالت منش و خرسندیان نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی معاونت فرهنگی بنیاد شهید کهگیلویه وبویراحمد، خانواده‌های دوشهید و یک شهید در گام‌های بعدی قرار دارند ابراز کرد: برای نصب پلاک افتخار،کارشناسایی 130 خانواده شهدای ساکن در مناطق شهری یاسوج با همکاری بنیاد شهید استان به اتمام رسیده است.

شهردار یاسوج عنوان کرد: پلاک افتخار "برگرفته از شکل پلاک شهدای گرانقدر" در قالب تابلوی فلزی طراحی شده که بر روی آن اطلاعاتی از مشخصات شهید، تاریخ، محل شهادت و قسمتی از وصیت نامه شهید درج شده است.

جاوید با تاکید بر اینکه نصب پلاک افتخار بر سر در منازل شهدا در راستای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان است، افزود: شهدای دفاع مقدس پیروی از خط ولایت در وصیت نامه‌هایشان گوشزد کردند و امروز به برکت ایثار، فداکاری، شجاعت و شهادت طلبی شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی دفاع مقدس خدای متعال را شکرگذار هستیم.

وی تاکید کرد: خون شهیدان والامقام و صبر و بردباری خانواده‌های معظم شهدا، عزت و اقتدار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آورده است.

جاوید با بیان اینکه 22 اسفندماه روز تکریم مادران شهید و خانواده شهدا نامگذاری شده است تصریح کرد: شهدا با نثار جان خود اهداف والایی داشتند که اعتلای ارزش‌های بلند اسلامی و پاسداری از میراث گرانبه‌های انقلاب از مهم ترین آرمان‌های شهدا است.