زنجان-استاندار زنجان گفت: زنان و دختران زنجانی حضور بسیار پررنگ، جدی و موثر در عرصه های مختلف از جمله در محیط های علمی و دانشگاهی دارند.

به گزارش مرور نیوز، اسدالله درویش امیری ظهر سه شنبه در جلسه هم اندیشی دختران برگزیده استان، افزود: رشد و تعالی جایگاه بانوان در جامعه نقش مهم و تاثیرگذار در توسعه جامعه در حوزه های مختلف دارد و در این زمینه باید فعالیت های بانوان توسعه یابد.

وی با بیان اینکه در استان زنجان دختران و بانوان حضور بسیار پر رنگی در عرصه های مختلف دارند، ادامه داد: بانوان زنجان در عرصه های مختلف بخصوص در عرصه مذهبی نقش اساسی دارند و در حوزه های علیمه خواهران در استان زنجان فعالیت گسترده دارند.

استاندار زنجان گفت: زنان و دختران زنجانی حضور بسیار پررنگ، جدی و موثر در عرصه های مختلف از جمله در محیط های علمی و دانشگاهی دارند.

درویش امیری با بیان اینکه بانوان زنجانی درعرصه اجتماعی و فرهنگی بسیار فعال هستند ، گفت: در حال حاضر 300 انجمن خیریه و سمن در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی فعال هستند که بانوان در این سمن ها حضور پر رنگی دارند و مدیریت بیشتر این سمن هابا بانوان است.

وی با بیان اینکه بانوان باید در این سمن ها و تشکلها اقدامات و کارهای موثر را انجام دهند ، افزود: در تمام خیریه هایی که در استان وجود دارد بانوان مشارکت خوبی دارند.

استاندار زنجان گفت: مشارکت بانوان در حوزه اجتماعی و مشارکت مردمی نسبت به مردان زیاد است چرا که امروز در انجمن های خیریه روزبه و مهرانه، بانوان مشارکت بسیار جدی و خوبی دارند.

درویش امیری افزود:این دو انجمن شناسنامه سرافراز مشارکت اجتماعی زنجانی ها است و بانوان در خیریه ها فعالیت های زیادی دارند.

وی ابراز کرد: در استان زنجان 50 درصد مشارکت های اجتماعی و مشارکتی توسط بانوان انجام می شود.