بیرجند- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: یک هزار و 74 پایگاه جشن نیکوکاری برای جمع آوری کمک های مردمی در استان راه اندازی شد.

به گزارش مرور نیوز، رضا سلم آبادی صبح چهارشنبه در مراسم نواختن زنگ جشن نیکوکاری در بیرجند بیان کرد: جشن نیکوکاری، جشن محبت و مسئولیت اجتماعی است.

وی ادامه داد: در این جشن ها به خانوده هایی که امکان تهیه لباس و لوازم مورد نیاز در آستانه سال جدید را ندارند، کمک می شود.

سلم آبادی با بیان اینکه 32 هزار خانواده در استان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند، افزود: باید کمک به این خانواده ها به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امید است با برگزاری جشن های نیکوکاری لبخند را بر لب نیازمندان بنشانیم، افزود: در سال جاری هزار و 74 پایگاه برای جمع آوری کمک های مردمی در سطح استان فعال هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیارد و 433 میلیون تومان در جشن نیکوکاری جمع آوری شد که از این میزان 94 میلیون تومان در سطح مدارس بوده است.

سلم آبادی با بیان اینکه کمک هایی که در مدارس جمع آوری می شود در بین نیازمندان همان مدرسه نیز تقسیم می شود، گفت: بقیه کمک ها قبل از عید برای خانواده های نیازمند هزینه می شود.

وی با بیان اینکه مردم خراسامن جنوبی افرادی خیر و مهربان هستند، اظهار کرد: با کمک خیرین طی سال جاری بیش از هزار و 400 نفر از نیازمندان را به کربلا اعزام کرده ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: همچنین طی سال جاری چهار و هزار و 100 نفر از نیازمندان استان به مشهد مقدس اعزام شده اند.