بوشهر - استاندار بوشهر گفت: نیازمند ایجاد پیوند بیشتر با پارس جنوبی هستیم و باید با برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب، عایدات مردم استان بوشهر از پارس جنوبی افزایش یابد.

به گزارش مرور نیوز، مصطفی سالاری صبح چهارشنبه در جمع مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که در سال‌های اخیر به آن تاکید زیادی داشته است و دولت نیز برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: استان بوشهر از ظرفیت های بزرگ اشتغال و رونق اقتصادی برخوردار است که باید به درستی از آنها در راستای توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کرد.

استاندار بوشهر بیان کرد: دارا بودن 937 کیلومتر مرز آبی باخلیج فارس، تولید بیش از 70 درصد گاز کشور، صادرات بیش از 90 درصد نفت خام، میزبانی بزرگترین اتفاق صنعتی ایران، راه‌اندازی بزرگترین واحد متانل جهان در روزهای آینده، انجام کشت‌های خارج از فصل از جمله ظرفیت‌های استان بوشهر است که می توان در راستای ایجاد اشتغال و رونق های اقتصادی از آن با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی استفاده کرد.

سالاری با بیان اینکه امروز ما نیازمند ایجاد پیوند بیشتر با پارس جنوبی هستیم، تصریح کرد: باید با این پیوند عایدات مردم استان از پارس جنوبی افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: پرورش آبزیان یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود ما است و اکنون یک واحد پرورش ماهی در قفس به ظرفیت 20 هزار تن و سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بیش از 15 درصد مردم استان از تجارت دریایی ارتزاق می‌کنند، گفت: برنامه‌ای برای ایجاد امتیاز در خصوص ساماندهی ته لنجی تدوین شده است که هم استانیان در این راستا مشکلی در معیشتشان اتفاق نیفتاده است.

سالاری بیان کرد: اشتغال روستایی یکی از اولویت‌های ما است چرا که موجب کاهش کوچ اجباری آنها به شهرها می‌شود.