فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: ما باید به جوان ایرانی اعتماد کنیم و مسئولی که نان نظام جمهوری اسلامی را می‌خورد و می‌گوید جوان ایرانی توان علمی ندارد و توان جوان ما را لگدمال می‌کند لیاقت مسئولیت در این نظام مقدس را ندارد.

به گزارش مرور نیوز، سردار سیدیوسف مولایی در مراسم اختتامیه جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه‌های استان البرز اظهار داشت: امروزه در دنیای مدرن مولفه‌های مختلفی برای قدرت ذکر شده و هر کدام نقشی در افزایش قدرت کشورها دارد.

وی افزود: علم و دانش در حوزه‌های نظامی، سیاسی، اجتماعی و نظامی و حتی فرهنگی از جمله مولفه‌های اصلی قدرت است.

این فرمانده ارشد نظامی تصریح کرد: اگر کشورها در حوزه‌های ذکر شده دارای دانش بومی و علمی نباشند، نمی‌توانند ادعای قدرتمندی داشته باشند.

مولایی گفت: بنابراین ملتی که نتواند در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری علمی دارای ایده و حرف تازه باشد،‌ قدرتمند نخواهد بود. در حوزه اقتصادی دست‌یابی به توسعه پایدار، نیازمند افزایش دانش و بومی‌سازی دانش است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز افزود: یک نمونه در این زمینه ذکر می‌کنم که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است. تا چند سال قبل حاشیه شهرستان ورامین بیابان بود و قرن‌ها بیابان در این منطقه رشد کرده بود. با استفاده از دانش کشاورزی، امروز شاهد درخت‌کاری در منطقه هستیم و درخت‌کاری‌ها بر اساس شرایط جغرافیایی، آب و خاک انجام شد.

وی ادامه داد: حال که به ثمره این تلاش‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم بیابان‌های اطراف ورامین امروز به باغ‌های گسترده پسته تبدیل شده و این امر نشان‌دهنده اثر مستقیم علم و دانش در توسعه اقتصادی است.

فرمانده سپاه استان البرز اظهار داشت: ایران داری ظرفیت‌های بسیار بزرگی است، اما متاسفانه دانش استفاده از آنها را نداریم، لذا باید گفت ما فقیر هستیم که نمی‌توانیم از داشته‌های بسیاری که خداوند در اختیارمان قرار داده، استفاده کنیم.

مولایی اظهار داشت: متاسفانه ما برداشت صحیحی از علم و تحصیل نداریم، علم را برای دست‌یابی به توسعه نمی‌خواهیم و به همین دلیل است که دکتر و مهندس‌هایی تولید می‌کنیم که فقط دنبال مادیات و منافع شخصی هستند.

وی افزود: این در حالی است که علم و دانش دارای ابعاد گسترده‌ای است که تحصیل علم پیش از دست‌یابی به مادیات، باید برای کمال و توسعه باشد.

این فرمانده ارشد نظامی تصریح کرد: اگر بتوانیم قله‌های علمی را فتح کنیم، ثروت و توسعه نیز برای کشور به ارمغان می‌آید و آن زمان همه مردم از منافع توسعه پایدار استفاده می‌کنند.

مولایی با اشاره به شرایط کشور آمریکا گفت: کشوری مانند آمریکا از نظر اقتصادی ورشکسته است، اما به دلیل اینکه در تولید علم موفق بوده و علوم مختلفی را در اختیار دارد، هنوز سرپا مانده است.

وی بیان داشت: اگر ما قدرت علمی برتر باشیم، می‌توانیم قدرت خود را به دیگران اثبات کرده و نظرات خود را هم در جهان منتشر کنیم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز افزود: غربی‌ها از قدرت علمی برای تحمیل اراده خود به دیگر کشورها استفاده می‌کنند و در این حوزه از قدرت رسانه‌ای نیز استفاده می‌کنند.

مولایی تاکید کرد: به همین دلیل است که غربی‌ها نمی‌خواهند کشورمایی مانند ایران از نظر علمی پیشرفت کنند و تنها به دنبال این هستند که ما عقب بمانیم.

وی افزود: ما باید بتوانیم با اتکا به توان داخلی و توان نسل جوان، به اهداف پیش‌بینی شده علمی دست پیدا کرده و از این طریق می‌توانیم اراده ملت ایران را به جهان تحمیل کنیم.

فرمانده سپاه استان البرز تاکید کرد: ما باید به جوان ایرانی اعتماد کنیم و مسئولی که نان نظام جمهوری اسلامی را می‌خورد و می‌گوید جوان ایرانی توان علمی ندارد و توان جوان ما را لگدمال می‌کند، لیاقت مسئولیت در این نظام مقدس را ندارد.

مولایی گفت: البته ما نمی‌گوییم که باید مانند آمریکایی‌ها نگرش سوداگرانه به علم داشته باشیم و این دیدگاه را هم مردود می‌دانیم.