فرماندارشهرستان قصرقند گفت: زمین های کشاورزی این شهرستان به شدت درخطر سیل زدگی است و باید با احداث سیل بندها و اجرای طرح های آبخیزداری از آن ها حفاظت شود.

به گزارش مرور نیوز، حمیرا ریگی در نشستی با رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خشکسالی‌های 18 ساله اخیر خسارت‌های زیادی را به کشاورزان جنوب سیستان وبلوچستان وارد کرده است.

وی افزود: باید به کشاورزان آسیب دیده توجه ویژه‌ای صورت گیرد و مشمول بخشودگی‌های وام شوند چراکه بنا به ضررهای مکرر آن ها قادر به پرداخت وام های خشکسالی نیستند.

فرماندار قصرقند با بیان اینکه تامین بخش زیادی از آب کشاورزی این شهرستان از 157 قنات موجود صورت می‌گیرد تصریح کرد: مرمت و بازسازی قنات‌های تخریب شده در سیل اخیر در دستور کار است.

ریگی خواستار اجرای طرح های آبخیزداری برای کنترل روان آب‌ها شد و تاکید کرد: بنا به مطالعات صورت گرفته مساحتی بالغ بر 5000 کیلومتر مربع از اراضی کشاورزی و مسکونی بخش‌های تلنگ قصرقند، نگور و پلان چابهار در معرض روان آب‌ها و فرسایش سریع خاک است.

فرماندارقصرقند خاطرنشان کرد: 60درصدخانه‌ها و زمین های کشاورزی مردم این شهرستان درحاشیه رودخانه‌ها است که باید هرچه سریعتر نسبت به احداث سیل بندها و حفاظت از اراضی مسکونی و کشاورزی اقدام کرد.
انتهای پیام