معاون مدیرکل و رییس آموزش و پرورش چابهار با اشاره به رشد سریع جمعیت دانش آموزی شهرستان چابهار از کمبودشدید نیروی انسانی و استفاده از حداکثر وقت معلمان این شهرستان برای تدریس خبر داد.

به گزارش مرور نیوز حسن نوروزی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در استان تصریح کرد: در کشور به ازای هر 12 دانش آموز یک معلم وجود دارد و این درحالی است که بدترین وضعیت را استان سیستان و بلوچستان با نسبت یک معلم به 18 دانش آموز دارد.

وی افزود: سیستان وبلوچستان بالغ بر12 هزار و ششصد نفر کمبود معلم دارد و این درحالی است که در6 ساله اخیر افزون بر 13 هزارنفر جذب آموزش و پرورش شده است.

به گفته رییس آموزش و پرورش چابهار، نیروهایی که در 6ساله اخیر جذب آموزش و پرورش شده‌اند تربیت شده دانشگاه فرهنگیان نبوده‌اند و نیاز به آموزش دوره های مختلف دارند که اعتبارت آموزش و پرورش برای آماده سازی آنها کافی نیست.

نوروزی در ادامه هم چنین با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل تصریح کرد: بالغ بر 160 هزار بازمانده از تحصیل در استان سیستان وبلوچستان وجود دارد که یک چهارم جمعیت 600 هزار نفری کشوری را به خود اختصاص می‌دهد.

وی از جذب بیش از 100 هزار بازمانده استان در دو سال گذشته خبر داد و گفت: براساس برنامه مدون آموزش و پرورش جذب بازمانده ها همچنان ادامه دارد به طوری که حتی مدیران مناطق نیز بر اساس جذب حداکثری بازمانده ها ارزشیابی می شوند.

رییس آموزش و پرورش چابهار با اشاره به جذب حداکثری پیش دبستانی در مدارس استان برای جلوگیری از پدیده بازماندگان تحصیلی تاکید کرد: در شهرستان چابهار امسال بالغ بر60 هزار نفر وارد پیش دبستانی شده اند که رشد قابل توجهی را نسبت به سال گذشته ازخودنشان می دهد چراکه درسال قبل تنها 4هزار نفر راهی پیش دبستانی های چابهار شده‌اند.

نوروزی با بیان اینکه باید به آموزش و پروش چابهار توجه ویژه‌ای شود، خاطرنشان کرد: طبق آمار شهرستان چابهار به دلیل مهاجر بودن بیشترین رشد جمعیت دانش آموزی را در کشور با نرخ 16 درصد به خود اختصاص می‌دهد و این در حالی است که میانگین رشد جمعیت دانش آموزی در کشور 4 درصد و در استان سیستان و بلوچستان 6 درصد است.