معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: استان البرز با تولید سالانه 14میلیون نهال، حدود یک پنجم تولید کل نهال کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز محمد تاج‌الدینی، اظهار کرد: مهم‌ترین وظایف سازمان جهاد کشاورزی در حوزه باغبانی حمایت از تولید نهال استاندارد و متوقف کردن تولید نهال‌های غیر استاندارد است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های ما ایجاد اتحادیه تعاونی‌های نهال‌کاران در جهت اصلاح ساختار تولید و عرضه نهال استاندارد است که این کار با کمک موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، سازمان تعاون روستایی، سازمان نظام مهندسی و مشارکت نهال‌کاران محقق خواهد شد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به این که ارزش نهال‌های تولیدی استان نزدیک به یکصد میلیارد تومان است، افزود: استان البرز با تولید سالانه 14میلیون نهال حدود یک پنجم تولید کل نهال کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: در همین راستا اقداماتی از جمله شناسایی مناطق و پهنه‌های نهال‌کاری استان و احصا آمار دقیق نهال‌کاران و نهال‌های تولیدی استان جهت حمایت فنی و سرمایه‌ای از نهال‌کاران باید صورت پذیرد.

وی افزود: ما در صدد این هستیم که با تشکیل اتحادیه و تعاونی‌های تولید نهال با شناسه‌دار کردن نهال‌های تولیدی و استانداردسازی آن‌ها نهالستان‌های استان را ارتقا داده و ضمن حمایت از تولیدکنندگان، از خریداران نهال‌های تولیدی نیز حمایت کرده و نهال‌های استاندارد و سالم تحویل آن‌ها داده شود.