مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: آماده همکاری های لازم با شرکت شهرک های صنعتی استان هستیم تا در کنار انجام فعالیت های صنعتی، موقوفات نیز در این مناطق درست استفاده شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام علی مصائبی ظهر شنبه با اشاره به برگزاری جلسه مسئولان اوقاف و شهرک های صنعتی استان در رابطه با حل مسائل و تقاضاهای موجود اظهار داشت: در این جلسه تفاهم های خوبی انجام شد و ما نیز برخی از مسائل شرعی و حقوقی موقوفات را بیان کرده و با توجه به اینکه رسالت اصلی ما به عنوان متولی موقوفات، دفاع از آنان است، از این رو به دفاع از موقوفات پرداختیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دارای زمین‌های موقوفه‌ای است، از این رو در کنار رعایت موارد شرعی و حقوقی، تقاضاها و نقل و انتقالاتی نیز در این راستا انجام می‌شود و از سال 94 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و شهرک‌های صنعتی تفاهم‌نامه‌ همکاری انعقاد کرده و کارگروهی نیز در این راستا تشکیل شد تا به مسائل، مشکلات و تقاضاهای موجود رسیدگی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی بیان کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران خارجی نیز در شهرک‌های صنعتی حضور دارند، از این رو خواسته ما نیز در جهت رفع مسائل و مشکلات موجود است تا هم صنعت در این منطقه پیشرفت کرده و موقوفات نیز آنگونه که شایسته است مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تفاهمات خوبی نیز در جلسه‌ اخیر با شهرک‌های صنعتی اتفاق افتاد که در این جلسه نماینده‌ مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز حضور داشت، امید است که این تفاهم‌ها نیز به نفع موقوفات عملی شده و بتوانیم قدم‌های مثبتی در جهت احیا و صیانت از موقوفات برداریم.

حجت‌الاسلام مصائبی در پایان خاطر نشان کرد: در این جلسه تقاضاها، مسائل و موارد موجود مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته و با رعایت موازین شرعی و حقوقی، دستوراتی نیز در راستای حل مسائل و همچنین رسیدگی به تقاضاهای سرمایه‌گذارن صادر شد.