رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: 9 قاچاقچی فعال در یک شبکه بزرگ توزیع مواد مخدر کشور در همدان دستگیر شدند.

به گزارش مرور نیوز، هادی قزوینه ای ظهر شنبه در مصاحبه مطبوعاتی خبرنگاران با بیان اینکه یک شبکه قاچاق مواد مخدر طی کار اطلاعاتی 10 ماهه شناسایی شده است، گفت: سرمنشأ این شبکه در افغانستان است و مواد مخدر را از دو مسیر دریایی و هوایی و از استانهای هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان وارد کشور می کنند.

وی با بیان اینکه این شبکه در 11 استان کشور فعالیت دارد، ادامه داد: سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان، قم، غرب تهران، گیلان، کرمانشاه، همدان و آذربایجان غربی استانهای مطرح شده هستند.

قزوینه ای با بیان اینکه پیگیری این پرونده هنوز ادامه دارد، عنوان کرد: 111 هزار و 240 نفر ساعت بر روی این پرونده تلاش و کار اطلاعاتی صورت گرفته است.

وی همچنین عنوان کرد: 15 عملیات فرا استانی برای کشف این شبکه انجام شده که از این تعداد 6 عملیات در استان همدان و 9 عملیات در سایر استانها انجام شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به کشف یک هزار و 872 کیلوگرم انواع مواد مخدر از قبیل تریاک و حشیش از این شبکه، یادآور شد: از این میزان 537 کیلوگرم در همدان کشف شده است.

وی از دستگیری23 نفر و توقیف 17 خودروی این شبکه خبر داد و افزود: دستگیری 9 نفر از افراد و توقیف 6 خودروی این شبکه در همدان انجام شده است.

قزوینه ای با بیان اینکه تلاش اطلاعاتی همچنان در حال انجام است و در سال آینده تلاش پلیس دستگیری تمام اعضای این باند است، گفت: تمام قاچاقیان دستگیر شده مرد هستند و قاچاقچی زن در میان آنها دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه سرباندهای شبکه دستگیر شده اند، گفت: انهدام این شبکه در دستور کار قراردارد.