معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته همواره در ایام نوروز با کمبود مرغ در بازار استان روبرو بودیم، گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، در نوروز 96 با این مشکل مواجه نمی‌شویم.

به گزارش مرور نیوز، سالار حسین‌پور پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه گردشگری و ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کهگیلویه و بویراحمد درباره وضعیت کالاهای شب عید اظهار داشت: برای رفاه حال مصرف‌کنندگان، 200 تن مرغ منجمد و 40 تن گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان ذخیره‌سازی شده که مرغ منجمد با قیمت 5770 تومان و گوشت منجمد با قیمت 23 هزار تومان تا پایان تعطیلات نوروز عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه برنج دانه بلند 1121 با قیمت هر کیلو 3800 تومان، برنج سفید هر کیلو 2700 تومان و برنج شکری با قیمت هر کیلو 2800 تومان در فروشگاه‌های بزرگ استان عرضه می‌شود، افزود: تلاش می‌شود همه این کالاها تا پایان تعطیلات نوروز در بازار وجود داشته باشد و از این لحاظ با کمبود مواجه نشویم.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین میوه شب عید شامل سیب و پرتقال به میزان موردنیاز ذخیره‌سازی شده و از 25 اسفندماه در شهرهای مختلف استان توزیع می‌شود.

حسین‌پور با اشاره به اینکه در ایام نوروز چند سال گذشته با کمبود مرغ در بازار مواجه می‌شدیم، ابراز کرد: برای جلوگیری از بروز این مشکل در نوروز 96، مدیر کشتارگاه مرغ گرم یاسوج را برای تأمین مرغ موردنیاز ایام نوروز ملزم کردیم و همچنین مصوب شد در صورتی که این کشتارگاه نتواند مرغ موردنیاز را تأمین کند این کالای اساسی از استان فارس وارد شود.

وی در رابطه با قیمت گوشت قرمز در بازار نیز گفت: قیمت مصوب گوشت بره و برغاله 31 هزار تومان، گوسفند و بز 25 هزار تومان و قیمت مرغ بین 7500 تا 8500 تومان در نوسان است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 60 بازرس در قالب 30 اکیپ دو نفره تحت عنوان بازرسی ویژه عید با مشارکت تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان، کار نظارت بر واحدهای صنفی را در ایام نوروز انجام می‌دهند.