استاندار کردستان گفت: با اشاره به سیاست کاهش تمرکز زدایی در آموزش و پرورش، از سال آینده اختیارانت شورای آموزش و پرورش استان افزایش می‌یابد.

‌به گزارش مرور نیوز، ‌عبدالمحمد زاهدی امروز(21 اسفند) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان، اظهار کرد: سیستم آموزشی در کشور ما با مشکلاتی همراه است که موجب می‌شود دانش آموزان خلاق و پرسشگر بار نیایند.

وی با تاکید بر اهمیت اقدامات پرورشی و تربیتی در مدارس، بر لزوم تجدید نظر در شیوه‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی در مدارس تاکید کرد.

استاندار کردستان عنوان کرد: نظام آموزشی کشور دانشجویان و دانش آموزان را منفعل کرده و نمی‌تواند هیچ خلاقیت و پرسشگری در ذهن دانش‌آموزان ایجاد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: این مسئله تنها مربوط به استان کردستان نیست و کل نظام آموزشی کشور را در بر می‌گیرد و لازم است این خلأ در سطح کلان بررسی شود.

زاهدی خلاق و پرسشگر بودن دانش آموزان را در کاهش گرایش آنها به آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار دانست و گفت: امروز خانه، مدرسه و جامعه ما تحت تاثیر فضای مجازی و جهانی شدن قرار گرفته است که لازم است روش‌های تربیتی نیز با این وضعیت منطبق باشد.

وی با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پورش کردستان در سه سال اخیر، بیان کرد: با کاهش سیاست تمرکززدایی، اختیارات شورای آموزش و پررش استان نیز از سال آینده افزایش پیدا می‌کند.

استاندار کردستان ایجاد مدرسه‌های قرآن را در آموزش و پرورش اقدامی نامناسب دانست و افزود: ایجاد مدارس قرآن در آموزش و پرورش همانند نظام یارانه و مسکن مهر انجام شد که یک شبه تابلوهایی بدون تعریفی صحیح و اقدامی عملی با عنوان مدرسه قرآن در کنار تابلوهای مدارس نصب شد.

وی از آموزش و پرورش خواست تا این تابلوها را در سطح مدارس استان جمع آوری کند و خاطرنشان کرد: گرچه ترویج فرهنگ قرآنی و سوق دادن جوانان و نوجوانان به این سمت کاری ضروری است اما مدارس قرآن در عمل چیزی جدا از مدارس عادی نبوده است.