فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه نزاع‌های فردی در سال جاری 41 درصد کاهش و نزاع‌های دسته جمعی هفت درصد کاهش یافته است.

به گزارش مرور نیوز غلامعباس غلامزاده 22 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، ضمن تبریک به مناسبت روز شهدا و لزوم تکریم خانواده‌های شهدا و تبریک به مناسبت روز زن، اظهار کرد : خوشبختانه نیروی انتظامی استان در راستای وظایف ذاتی در حوزه‌های مختلف موفقیت‌های چشمگیری داشته است .

وی با اشاره به اینکه حضور در صحنه جرم و پیشگیری از وقوع جرم از اولویت‌های نیروی انتظامی است، افزود : در راستای پیشگیری از جرائم، امسال میزان سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 10 درصد کاهش، سرقت جمعی نسبت به مدت مشابه سه درصد کاهش و سرقت به عنف بیش از 60 درصد کاهش داشته است.

غلامزاده با اشاره به افزایش چهار درصدی کشفیات در راستای کشف اموال مسروقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت : شرارت و چاقوکشی 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر که از اولویت‌های همیشگی نیروی انتظامی است، تصریح کرد: ساماندهی معتادین، برخورد باخرده فروشان و پاکسازی مناطق آلوده سراسر استان انجام شده که در این راستا با کشف یک تن و 700 کیلیوگرم مواد مخدر، کشفیات62 درصد افزایش و انهدام باندهای مواد مخدر هشت درصد افزایش یافته است.

غلامزاده گفت: امسال در خصوص مبارزه با کالای قاچاق به خصوص باندهای سازمان یافته کشفیات قابل توجهی به ارزش 454 میلیارد ریال کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به جرایم رایانه‌ای و گزارش 83 درصدی جرایم در فضای مجازی توسط پلیس فتا در استان، تصریح کرد: امسال کلاهبرداران 16 میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی کردند که افراد توسط پلیس آگاهی، دستگیر و 59 مورد از کلاهبرداران کسانی بودند که در این استان کلاهبرداری کرده و تعدادی قابل توجهی از افراد خارج از استان بودند.

فرمانده انتظامی استان گفت: امسال مجموع تصادفات در استان 12 درصد کاهش یافته که تصادفات درون شهری 10 درصدکاهش داشته است.

وی ادامه داد : در سال جاری 22 باند از سارقین متلاشی شدند که سارقین دستگیر شده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.


وی با اشاره به وجود 45 هزار پرونده در کلانتری‌های استان، تصریح کرد : از این تعداد پرونده 3200 مورد به مراکز مشاوره ارجاع داده شده که 75 درصد از پرونده‌های ارجاعی منجر به سازش شده است. همچنین ارجاعات قضایی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش و همچنین مشارکت مردم در تماس با سامانه‌های 110 و 197 نیز 12 درصد افزایش یافته است. صدور گواهینامه‌های پایه یک، دو و سه در استان نیز 44 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.