مراسم تجدید میثاق بیش از 2 هزار دانش‌آموزان دبستانی و متوسطه قم همزمان با 22 اسفند،‌ روز بزرگداشت شهدا در گلزار علی بن جعفر(ع) این استان برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، سردار سید جواد هاشمی - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم - در حاشیه تجدید میثاق دانش آموزان این استان با شهدا گفت: شهدا جان خویش را با خدا معامله کردند و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند تا نسل‌های انقلاب در ایران اسلامی با آرامش و امنیت در سنگر علم و دانش در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی حرکت کنند.

وی تاکید کرد: حفظ دستاوردهای شهدا در ادامه دادن راه شهدا محقق خواهد شد و شهدا برای دین،‌ استقلال،‌ عزت، ‌سرافرازی نظام اسلامی تلاش کردند، ‌دیروز جبهه مبارزه با کفر صحنه هشت سال دفاع مقدس بود و امروز سنگر شما آینده سازان سنگر علم و دانش‌ است. رمز پیروزی ملت ایران فرهنگ ایثار و شهادت، ولایتمداری، حفظ وحدت بر محور ولایت، ‌دین داری و بصیرت است.

هاشمی اضافه کرد: خانواده‌های معظم شهدا الگوهای صبر و ایثار هستند. ملت ایران و نسل‌های انقلاب مدیون ایثار و صبر و پایداری این خانواده‌ها هستند،‌ کسانی که فرزندان‌شان را در دامان پاک خویش پرورش دادند و در راه خدا با رضایت و بلکه خشنودی از این راه تقدیم کرده‌اند. امروز همچنان دشمنان در برابر اسلام ایستاده‌اند و از هیچ مکر و نیرنگ و تهدیدی فروگذار نیستند،‌ آینده این کشور دست شما فرزندان انقلاب است و باید با آگاهی و بصیرت و شناخت شهدا و پیوند با شهدا مسیر آنان را ادامه دهید تا از دستاوردهای آنان پاسداری کنند.