فرماندار شهرستان خلخال گفت: با توجه به این‌که تجاوز به حریم رودخانه‌ها سیل گرفتگی را تشدید می‌کند، بنابراین نیاز است که تجاوز به حریم رودخانه‌ها هر چه سریع‌تر ساماندهی شود.

به گزارش مرور نیوز، فریدون بابایی بعد از ظهر امروز در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان خلخال اظهار کرد: با توجه به این‌که تجاوز به حریم رودخانه‌ها سیل گرفتگی را تشدید می‌کند، بنابراین نیاز است که تجاوز به حریم رودخانه‌ها هر چه سریع‌تر ساماندهی شود تا شاهد وقوع اتفاقات ناگوار و احتمالی به دلیل تجاوز به حریم رودخانه‌ها نباشیم.

وی افزود: باید این موضوع مورد توجه واقع شود که حریمی که برای رودخانه در نظر گرفته شده است باید توسط همگان رعایت شود و تجاوز به حریم رودخانه‌ها کاری نادرست و غیرانسانی است که به همین منظور با متخلفان برخورد قانونی انجام خواهد شد و انتظار داریم کارشناسان به موضوع دخل و تصرف در حریم رودخانه ورود کنند و اقدامات لازم را هر چه سریع‌تر انجام دهند.

فرماندار شهرستان خلخال گفت: انتظار داریم که این موضوع هر چه سریع‌تر با جدیت پیگیری و بررسی شود، چرا که اگر این موارد در اسرع وقت حل نشود خطرات بعدی و حوادث و خسارات احتمالی بر عهده اداره‌های مربوطه خواهد بود و در نهایت به ضرر همگان تمام می‌شود.

بابایی بیان کرد: انتظار داریم که ساماندهی حریم رودخانه‌های شهرستان خلخال توسط مسئولان و دستگاههای مربوطه در دستور کاری قرار داده شود و کوهستانی و سردسیر بودن منطقه نیز در نظر گرفته شود، چرا که این موضوع می‌تواند در وقوع سیل و بروز اتفاقات ناگوار و صدمات مالی و جانی بسیار تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: رعایت قانونی برای شهروندان و روستانشینان در توجه به حریم رودخانه الزامی است که انتظار داریم این موضوع مورد توجه همگان واقع شود و همکاری‌ها و مشارکتهای لازم در این زمینه انجام شود تا هر چه سریع‌تر اقدامات لازم و اساسی در این زمینه پیاده‌سازی شود.