نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: در نطنز 600 نوع گیاه دارویی ثبت شده و آب و هوا و خاک این منطقه پتانسیل ایجاد صنعت جدید را دارد. اگر این گیاهان به صورت علمی کشت شوند می‌توانند در کنار صنعت گردشگری ایجاد اشتغال و درآمد کنند.

به گزارش مرور نیوز، دومین نشست خبری جشنواره طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی در شهرستان نطنز برگزار شد.

مرتضی صفاری نماینده شهرستان نطنز، در ابتدای این نشست، گفت: وزارت بهداشت پذیرفته است که دانشکده طب سنتی در استان اصفهان دایر شود اما اکنون در حال گفت‌وگو با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستیم که بپذیرند با توجه به ظرفیت بالای نطنز این دانشکده در نطنز تأسیس شود. هم اکنون این موضوع تصویب شده و امیدوارم برای سال آینده تحصیلی پذیرش دانشجو داشته باشیم.

صفاری گفت: هنرستان گیاهان دارویی نیز یک بحث پیشنهادی است که منتظر هستیم تا کار کشت گیاهان دارویی در نطنز راه‌اندازی شود تا همزمان با پذیرش دانشجو، بحث آموزش و کارهای عملی انجام شود. با وزیر آموزش و پرورش صحبت‌های اولیه انجام و موافقت‌های لازم اتخاذ شده است اما زمان احداث این هنرستان بستگی به توانمندی این شهرستان (ساخت ساختمان) دارد.

نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: از روز اول برنامه کاری در مجلس تصمیم گرفتم به دلیل پتانسلی بالای نطنز، گردشگری را محور توسعه شهرستان قرار دهم؛ این صنعت ناشناخته نیست و از لحاظ تاریخی به رغم کمبود آب، شهرستان نطنز ظرفیت کشاورزی بالایی داشته است.

وی افزود: هم اکنون 2 هزار اثر فرهنگی، تمدنی و تاریخی در نطنز داریم؛ همچنین صنعت بوم‌گردی آغاز شده و در بحث حمل و نقل نیاز داریم که زیرساخت‌های لازم ایجاد شود تا آثار قدیمی که به وفور در شهرستان قرار دارد و مغفول مانده است، را عرضه کنیم.

صفاری اضافه کرد: در این شهرستان 40 امامزاده و تعداد قابل توجهی قلعه تاریخی داریم؛‌ همچنین تنوع آب و هوایی شهرستان، کوه کرکس با مناظر زیبا و امکانات جذاب، فاصله کم با کویر، منطقه کویری کمپ متین‌آباد از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های نطنز است.

نماینده شهرستان نطنز اضافه کرد: نطنز، با عنوان شهر گلابی شناخته شده و انار و به از محصولات قابل توجه نطنز هستند که می‌توانند زمینه اشتغال و ایجاد درآمد را ایجاد کنند، همچنین اخیرا با توجه به مشکلات کمبود آب، بحث تغییر کشت مورد توجه است و کاشت زعفران و زیتون در دستور کار قرار گرفته است.

صفاری گفت: در حوزه نطنز 600 نوع گیاه دارویی ثبت شده و آب و هوا و خاک این منطقه پتانسیل ایجاد صنعت جدید را دارد. اگر این گیاهان به صورت علمی کشت شوند می‌توانند در کنار صنعت گردشگری ایجاد اشتغال و درآمد کنند.

وی گفت: جشنواره ملی‌ طبیعت‌گردی طب سنتی و گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت آن می‌تواند در جهت شناسایی ظرفیت‌های نطنز بسیار موفق عمل کند. ما از صنعتگران دارویی برای دعوت به منطقه و ایجاد کارگاه‌های تولیدی کمک خواسته‌ایم.