معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به این که 14 هزار و 862 خانوار تحت پوشش کمیته امداد مشمول دریافت کمک معیشت هستند، اظهار کرد: بیش از 13 هزار خانوار از این تعداد را خانوارهای یک و دو نفره تشکیل می‌دهند.

به گزارش مرور نیوز، «محمد حسین جمالپور» با بیان این که امسال بیش از 109 میلیارد ریال کمک معیشت به 14 هزار و 862 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با جمعیت 24 هزار نفر پرداخت شده است، افزود: پرداخت کمک معیشت به مددجویان تحت حمایت برای کمک به اقتصاد جامعه تحت پوشش است و از جمله فعالیت‌های اصلی این نهاد در حوزه حمایتی به شمار می‌رود .

وی افزود: بیش از هشت هزار و 501 خانوار تحت حمایت مشمول دریافت کمک معیشت یک نفره، چهار هزار و 503 خانوار دو نفره، یک هزار و 214 خانوار سه نفره، 467 خانوار چهار نفره و مابقی خانواده های پنج نفره به بالا هستند و سرانه ماهیانه پرداختی به این خانواده‌ها از 530 هزار ریال تا یک میلیون ریال به نسبت جمعیت متغییر است .

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تصریح کرد: در سال‌جاری بیش از 16 میلیارد ریال کمک هزینه تامین جهیزیه و هدیه ازدواج به 700 مددجوی تحت حمایت و نیازمند موردی غیر تحت پوشش پرداخت شده است .

وی افزود: امسال 218 نفر از فرزندان تحت حمایت نیز از تسهیلات نظام وظیفه استفاده کرده‌اند که از این تعداد 114 نفر از خدمت سربازی معاف شدند و برای 89 نفر نیز نامه انتقال محل خدمت صادر و 15 نفر دیگر از کاهش تعرفه صدور کارت معافیت بهره‌مند شدند .

یاداور می‌شود،‌ در 9 ماهه نخست سال‌جاری بیش از 500 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت شد، هم‌اکنون 27 هزار خانواده نیازمند با جمعیت 51 هزارو 687 نفر از حمایت این نهاد بهره‌مند هستند.