دبیرستاد نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جمع‌آوری دست فروشان "غذای خانگی" در حاشیه این کلان‌شهر خبرداد.

به گزارش مرور نیوز، فرشاد فلاحتی امروز در نشست خبری اظهار داشت: معاونت بهداشتی با همکاری شهرداری شیراز و نیروهای انتظامی و سایردستگاه‌های متولی با افرادی را که نسبت به دست‌فروشی غذای خانگی در مبادی ورودی شهر شیراز می‌کنند برخورد و نسبت به جمع‌آوری تجهیزات آنان اقدام می‌کند.

فلاحتی تصریح کرد: شهروندان شیرازی و مسافران نوروزی باید توجه داشته و از هرگونه خرید این نوع غذاها خودداری کنند.

دبیرستاد نوروزی معاونت درمان علوم پزشکی شیراز به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تعطیلات نوروز امسال اشاره و خاطرنشان کرد: برای ارائه بهتر خدمات درمانی نوروز در شهرستان‌های فارس این استان به هفت قطب پزشکی تقسیم شده است.

فلاحتی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شهرستان‌های آباده، مرودشت، نی‌ریز، داراب، لامرد، کازرون، فیروزآباد و شیراز قطب‌های پزشکی برای برنامه‌های نظارتی و هماهنگی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان‌های همجوار مشخص شده و در صورت وجود مشکل در ارتباط با مرکز آن را برطرف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شماره‌ تلفن‌های 1819 برای پاسخگویی به مباحث درمانی و 190 نیز برای پاسخگویی به مباحث بهداشتی و دارویی اختصاص یافته و شبانه‌روز پاسخگوی مردم هستند.

فلاحتی بیان کرد: همچنین در تعطیلات نوروز 96 با همکاری بخش دولتی و خصوصی 34 بیمارستان در شیراز، 27 دندانپزشکی، 161 آزمایشگاه،112 رادیولوژی، 117 درمانگاه و 35 بخش دیالیز در سراسر شهرستان‌های استان فارس به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند.

دبیر ستاد نوروزی معاونت درمان علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: همچنین 486 داروخانه در استان فارس ایام تعطیلات نوروز با مردم و مسافران نوروزی همراه بوده و به ارائه خدمات می‌پردازند.

فلاحتی گفت: ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بهمن‌ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان تعطیلات خدمات خود را به مردم استان فارس و مسافران نوروزی ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مردم شیراز در صورت داشتن هرگونه مشکل می‌توانند با شماره تماس‌های اعلام شده با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارتباط باشند.