زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر 994 تن پرتقال در سردخانه های استان نگهداری می شود و آماده عرضه به بازار شب عیدر در استان زنجان است.

به گزارش مرور نیوز، حسین جعفری ظهر دوشنبه در ششمین جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان زنجان به تمهیدات انجام شده در خصوص توزیع کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز و سفید و شکر و برنج در استان اشاره کردو افزود: محصولات پروتینی گوشت مرغ منجمد در سردخانه ها موجود است.

وی از توزیع 43 تن گوشت مرغ منجمد از اول اسفند تاکنون به قیمت 5 هزار و 500 خبر داد و گفت: قیمت مرغ گرم 7 هزار و 500 است که نسبت به استان های مجاور پایین تر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: گوشت قرمز منجمد آماده توزیع به قیمت 22 هزار تومان و گوشت قرمز گرم هم به مقدار 14 تن وارد استان شده که به قیمت 27 هزار و 500 تومان است.

جعفری با بیان اینکه در مجموع 801 تن برنج در راستای تنظیم بازار در استان توزیع شده است، افزود: در حال حاضر 994 تن پرتقال در سردخانه های استان نگهداری می شودو پرتقال های مصری کیفیت دارد و امسال 400 تن سیب از باغداران داخلی خریداری و در سردخانه های استان موجود است و این پر تقالها از ترکیه، مصر وارد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان به قیمت سیب در استان اشاره کردو گفت: 3 هزار و 500 تومانی سیب در بازار توزیع می شود و پیش بینی می شود تا سیب شب عید به قیمت 3 هزار تومان به فروش برسد.

جعفری با بیان اینکه شکر به قیمت 2 هزار و 880 تومان به فروش می رسد، گفت:در مرحله سوم هم برنج هندی به میزان 51 تن توزیع شده و در مرحله نخست 400 تن برنج هندی تامین به قیمت 3 هزار و 800 تومان به فروش رسید و در مرحله دوم برنج سفید به قیمت 2 هزار و 700 تومان به میزان 350 تن در استان به فروش رسید.