مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رعایت حقوق شهروندی در فضای مجازی از سوی رسانه‌ها فرهنگ سازی شود و اصحاب رسانه احقاق کننده حقوق شهروندی از مسئولان باشند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی ظهر امروز در همایش رسانه و حقوق شهروندی که در محل سالن اجتماعات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: خداوند متعال قبل از هر فرد یا مقام دولتی نخستین خالق حقوق شهروندی در عالم هستی است که در دین اسلام با واژه حق‌الناس از آن یاد می‌شود.

وی افزود: کلمه حق‌الناس یک معنی جز حقوق شهروندی ندارد و نسبت دادن حرف کذب و غیبت فردی، از اقلام نقض حقوق شهروندی است که در دین اسلام نیز به آن اشاره شده است و برخی سخنان مسئولان درباره حقوق بشر نشان از تیزهوشی آنان دارد که از آموزه‌های دین اسلام پیروی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امروزه حکومت‌ها برای دوام حیات خود به قدرت و سرمایه نیاز دارند و در این راستا استفاده از سرمایه‌های مادی و معنوی هر دو با همدیگر نیاز است و حکومت ایران اسلامی از سرمایه معنوی الهی بهره‌مند است و بهره‌مندی از سرمایه‌های اجتماعی در این میان نیز ضروری است.

وی تصریح کرد: بحث احقاق حقوق شهروندی توسط اصحاب رسانه انجام می‌شود و فضای مجازی که امروزه برای خود فضای واقعی تلقی می‌شود و به یک حقیقت تبدیل شده است باید روز به روز بر اعتماد رسانه‌ها و اصحاب رسانه افزوده شود تا یک گام مؤثر در حفظ نظام جمهوری اسلامی و رعایت حقوق شهروندی برداشته شده باشد.