مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از انفجار مواد محترقه در یکی از محله‌های سمنان خبر داد و گفت: این انفجار یک مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش مرور نیوز سعید اسمعیل‌پور اظهار داشت: این حادثه در خیابان شهدای 15 سمنان و در یک ساختمان سه‌طبقه رخ داد.

وی با بیان اینکه در این حادثه سه نفر مشارکت داشتند و در حال ساخت مواد محترقه بودند تصریح کرد: انفجار این مواد سبب مجروح شدن یکی از این جوانان شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان افزود: بلافاصله سازمان آتش‌نشانی و همچنین اورژانس در محل حضور یافتند ولی پیش از رسیدن پلیس دو نفر دیگر از محل حادثه گریختند و تنها مجروح باقی ماند.

اسمعیل‌پور در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر وضعیت جسمی فرد حادثه‌دیده گفت: در زمان رسیدن عوامل اورژانس این فرد از ناحیه دست، پا و صورت دچار حادثه شده بود و بلافاصله درمان از سوی این امدادگران آغاز و بعد به بیمارستان انتقال داده شد.

وی خاطرنشان کرد: مجروح این حادثه 25 ساله بوده و در لحظات اولیه حادثه نیز سوختگی از نوع درجه‌یک نبوده و این فرد تنها از ناحیه دست، پا و صورت دچار آسیب شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان ابراز امیدواری کرد در چهارشنبه‌سوری شاهد حادثه خاصی نباشیم و در این زمینه نیز به شهروندان توصیه کرد که از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال این‌ها چه در واحدهای مسکونی و چه در معابر و کوچه و خیابان‌ها و نزدیک خودروها خودداری کنند.

اسمعیل‌پور افزود: پرتاب مواد آتش‌زا مانند فشفشه و موشک روی درخت‌ها، پشت‌بام و بالکن منازل از عوامل عمده بروز آتش‌سوزی بوده و شایسته است به‌طورجدی کودکان و نوجوانان از انجام این کار خطرناک منع شوند.

وی افزود: از قرار دادن ظروف تحت‌فشار ازجمله کپسول، اسپری، حشره‌کش‌ها و غیره روی آتش جداً خودداری شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان ادامه داد: شهروندان از ریختن مواد سریع الاشتعال مانند بنزین و نفت و غیره روی آتش جداً خودداری کنند.

اسمعیل‌پور افزود: وجود یک کپسول خاموش‌کننده آتش‌نشانی پودری در نزدیک محوطه آتش ضروری است در صورت امکان یک‌رشته شیلنگ آب در نزدیکی محوطه آتش آماده شود تا در صورت لزوم بتوان از آن استفاده کرد و حتماً قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش مطمئن شوید.

وی از شهروندان خواست تا از نگهداری مواد منفجره و محترقه در منازل مسکونی و مکان‌های تجاری جدا خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان افزود: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه حریق یا حادثه ضمن خونسردی در اسرع وقت با تلفن 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تماس گرفته و موضوع را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهند.