رئیس آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: هم اکنون 50 درصد مدارس این شهرستان غیراستاندارد است.

به گزارش مرور نیوز، محمود اسدی در نشست خبری با اشاره به وجود 320 باب فضای آموزشی در این شهرستان افزود: 50 درصد این فضاها غیراستاندارد بوده که باید با مساعدت مسئولان فضاهای استاندارد به جای آن‌ها احداث شود.

وی با بیان اینکه 22 درصد مدارس این منطقه نیازمند بازسازی است، ادامه داد: 90 مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارد.

اسدی خاطرنشان کرد: فضاهای غیراستاندارد موجود در مرکز استان خطرناک مطلق نیست، در این راستا تعدادی از مدارس به صورت دو نوبته فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: کمبود فضای آموزشی در این منطقه سبب شده تا برخی از مدارس به صورت دو نوبته به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازند.

اسدی یادآور شد: تعدادی پروژه شامل فضاهای ورزشی، آموزشی و خانه معلم نیز در مرکز استان با استفاده از اعتبارات ملی و استانی در دست احداث است.

وی با اشاره به آماده سازی 64 مدرسه برای اسکان نوروزی مسافران، افزود: هم اکنون 580 کلاس درس در گروه های الف و ب برای سال جاری پیش بینی شده است.

اسدی با بیان اینکه سه مدرسه روستایی نیز در منطقه گرمخان و بدرانلو برای اسکان اضطراری پیش بینی شده است، گفت: در بجنورد و مقابل بیمارستان امام علی (ع) نیز مدرسه ای برای اسکان خانواده‌های حادثه دیده پیش بینی شده که به صورت رایگان در آنجا استقرار یابند.

وی با اشاره به افزایش 13 مدرسه در طرح اسکان نوروزی نسبت به نوروز گذشته، یادآور شد: امسال برای مدارس ستاد اسکان 150 دستگاه یخچال، 100 دستگاه تلویزیون و 400 تخته پتو خریداری شده است.

اسدی یادآور شد: در نوروز و تابستان سال جاری 14 هزار و 347 خانوار با جمعیت 37 هزار و 737 نفر در مدارس استان اسکان یافتند.