رئیس اداره میراث‌فرهنگی مهدیشهر گفت: این شهرستان ظرفیت اسکان و اقامت یک هزار و 500 نفر شب مسافر و گردشگر را در ایام نوروز دارد.

به گزارش مرور نیوز همایون جورابلو اظهار داشت: آموزش و پرورش با ظرفیت 800 نفر شب و سایر دستگاههای اجرایی و شهرداری‌ها و ... با ظرفیت پذیرش بیش از 480 نفر شب، آماده پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش و اسکان مسافران در واحدهای تحت پوشش این اداره 220 نفر است، تصریح کرد: دو هتل مهدیشهر ظرفیت پذیرش 120 نفر شب را داشته و دو خانه مسافر نیز امکان اسکان 20 نفر را فراهم می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی مهدیشهر با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی این شهرستان نیز ظرفیت پذیرش 80 نفر شب را دارند، افزود: با راه اندازی یک اقامتگاه بوم گردی، تعداد اقامتگاه های بوم گردی مهدیشهر به 14 اقامتگاه افزایش یافته است.

جورابلو با بیان اینکه اقامتگاه های بوم‌گردی به دلیل هزینه مناسب، ارائه خدمات سنتی و ... نقش موثری در افزایش اسکان مسافران دارند، تصریح کرد: ظرفیت اقامتگاهی که اخیرا افتتاح شد 10 نفر در هر شب را دارد که با بازسازی خانه ای سنتی با قدمت 90 سال راه اندازی شده است.

این اقامتگاه اولین ساختمان پست و تلگراف شهمیرزاد بوده که به عنوان اقامتگاه بوم گردی خدمات ارائه می‌کند.

وی با یادآوری اینکه مهدیشهر در 16 کیلومتری شمال سمنان قرار دارد، گفت: شهر زیبا و خنک شهمیرزاد از جمله شهرهای مهدیشهر است، علاوه بر آثار تاریخی، طبیعت بکر و آب و هوای منحصر به فرد این مناطق از جمله جاذبه های قابل توجه مسافران و گردشگران است.

سابقه تاریخی مهدیشهر به پیش از اسلام و حتی زمان سلسله‌های پیشدادی می‌رسد. در شاهنامه فردوسی از سنگسر(مهدیشهر کنونی) سخن رفته است.

ملاده، پرور، رودبارک، غار دربند، چاشم، شیرقلعه، کافر قلعه، بزرگترین باغ گردوی جهان و ... از جمله جاذبه های شهرستان مهدیشهر محسوب می شود.