رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: آمادگی داریم در سال 96، در 30 هزار هکتار از اراضی خوزستان نهال کاشت کنیم.

به گزارش مرور نیوز، سردار سرتیب غلامحسین غیب‌پرور در حاشیه آغاز نهالکاری در سطح 4000 هکتار از کانون‌های فوق بحرانی ریزگرد در اهواز اظهار کرد: در ماه‌های گذشته همه مردم ایران شاهد مشکلات خوزستان در بحث ریزگردها بوده‌اند و با توجه به این‌که همه مردم ایران به خوزستان مدیون هستند، مردم باید بدانند که ما آن‌ها را تنها نخواهیم گذاشت زیرا همه ما نسبت به خوزستان تعلق خاطر داریم .

وی افزود: در خوزستان مردمانی نجیب، شریف و امتحان پس داده، زندگی می‌کنند و اکنون که برای خوزستان، مشکل ایجاد شده است، نباید آن‌ها را تنها گذاشت و این اقدامات انجام گرفته در بحث کشت نهال‌ها، گوشه‌ای از توانمندی بسیج در مدد به دولت و کمک به مردم خوزستان است .

غیب‌پرور تصریح کرد: علاوه بر صادق بودن در گفتار، باید صداقت در عمل را نیز داشته باشیم و اگر امروز وعده کاشت 4 هزار هکتار به مردم خوزستان داده می‌شود، حتما باید این امر محقق شود .

وی گفت: بسیج در بحث انتخاب زمین و تعیین مکان برای نهال‌کاری ورود نخواهد کرد و باید به ما بگویند که در کجا اقدام به کمک کنیم و در این زمینه بسیج در خدمت مردم خواهد بود اما در این راستا به یکسری نیازهای اولیه مانند تهیه نهال نیازمند هستیم .

غیب‌پرور عنوان کرد: به هیچ وجه نمی‌خواهیم خلاف رضایت مردم کار کنیم زیرا می‌دانیم مردم در اهواز اذیت شدند و مردم در سایر شهرهای استان نیز با مشکلات فراوانی مواجه هستند و در زمینه کشت نهال‌ها رضایت مردم برای ما یک اصل است .

وی ادامه داد: در بحث آب نیز باید آب مورد نیاز جهت کشت گیاهان به منطقه منتقل شود. همچنین نیروهای بسیج اقصی نقاط کشور اعلام آمادگی کرده‌اند تا تانکرهای آب و یا تراکتور به منطقه بیاورند .

غیب پرور اظهار کرد: کشت 4 هزار هکتار نهال، مرحله نخست کار بسیج در استان است و هر زمان که دولت اعلام آمادگی کند، ما نیز آماده و همپای دولت، به اجرای طرح‌ها کمک خواهیم کرد .

وی گفت: مدد کردن به مردم خوزستان نیازمند یک عزم ملی است که این عزم ملی مترادف با یک اقدام از نوع بسیجی است و شعار بسیج این است که در مشکلات مردم در کنار آن‌ها باشد و تشکیل قرارگاه شهدای مدافع حرم در کانون ریزگردهای اهواز، بیانگر همین مساله است و امیدواریم بتوانیم این مشکلات را حل کنیم .

غیب‌پرور با بیان این‌که به نوبه خود شرمنده مردم خوزستان هستم، عنوان کرد: امیدوارم که این مهم در استان انجام بگیرد و کشت 4 هزار هکتار در منطقه جنوب اهواز، اولین حرکت بسیج در بحث بیابان‌زدایی و مقابله با ریزگردها است و امیدواریم این کار ادامه پیدا کند .

وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم نهالی بکاریم و 10 روز دیگر شاهد خشک شدن آن باشیم. در این زمینه باید یک کار علمی دقیق و برنامه‌ریزی شده انجام بگیرد تا چیزی که مدنظر مسئولان است، محقق شود. باید در بحث نگهداری بیشتر دقت کرد تا در ادامه کار شاهد یک فضای سبز قابل قبول باشیم.