شهردار اردبیل گفت: رویکرد ما تقدم فعالیت‌های فرهنگی بر کارهای عمرانی است که به‌طور جدی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز، «حمید لطف‌اللهیان» در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا(س) و سال نو اضافه کرد: ما با تنوع خدمات و تعدد مسئولیت‌ها در شهرداری روبه‌رو هستیم که در انجام این مأموریت خطیر و حساس نیازمند همراهی و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان هستیم.

وی با بیان این‌که باید به تقویت فضای همدلی و هم‌افزایی کمک کرده و سعی بر توسعه و گسترش تعاملات و ارتباطات باشد، تصریح کرد: ما از رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هم‌چنین استاندار اردبیل در بحث مدیریت شهری و بهتر شدن فضای خدمت‌رسانی به عموم شهروندان قدردانی می‌کنیم.

شهردار اردبیل گفت: ما امسال‌ تلاش کردیم تا از فرصت فصل کاری برای پیگیری مطالبات شهروندان در توسعه کارهای عمرانی و خدماتی استفاده کنیم و برای سال آینده نیز با مساعد شدن شرایط جوی و با اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کارها را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم.

لطف‌اللهیان افزود: ما در مناسبت‌های مختلف از سوم خرداد گرفته تا هفته دولت و دهه فجر پروژه‌های متعددی را افتتاح کردیم به طوری‌که در مجموع 119 پروژه را با 120 میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های خدماتی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی تکمیل کرده و زمینه بهره‌برداری از آن‌ها را فراهم کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ‌برای سال آینده بودجه پیشنهادی ما 528 میلیارد تومان است که 68 درصد نسبت به سال 95 این میزان بودجه افزایش نشان می‌دهد.

لطف‌اللهیان اضافه کرد:‌ امسال‌ بودجه شهرداری اردبیل 293 میلیارد تومان با متمم بود که در هدف‌گذاری خودمان سعی می‌کنیم تا برای ارائه خدمات بیشتر نسبت به انضباط بودجه، توزیع عادلانه اعتبارات، انتخاب پروژه‌های توسعه‌محور با پیوست فرهنگی و زیست‌محیطی هدف‌گذاری‌های مناسبی را داشته باشیم.

وی با تأکید بر تکمیل پروژه‌های فرهنگی، عمرانی و خدماتی و در مسیر ارتقا نشاط اجتماعی ادامه داد: تقدم فعالیت‌های فرهنگی بر عمرانی برای شهرداری اردبیل یک ضرورت و نیاز جدی است.

شهردار اردبیل با بیان این‌که تا زمانی که توسعه اجتماعی، فرهنگی و منابع انسانی رخ ندهد، توسعه عمرانی کارساز نیست، تصریح کرد: هر چند برای ما کارهای عمرانی در سیما و منظر شهری و دید مردم یک ضرورت است اما نباید به تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی بی‌تفاوت بوده و یا نسبت به آن دچار غفلت شد.

شهردار اردبیل از تدارک بیش از 43 برنامه برای ایام پایانی سال اشاره کرد و گفت:‌ در قالب طرح خانه تکانی شهری، رفت و روب، تنظیفات، بهسازی و آسفالت‌ریزی به همراه لکه‌گیری، گل‌کاری و چمن‌کاری سعی بر این است تا در ورودی‌های شهر سفره‌های هفت‌سینی برپا شده و زمینه ایجاد فضای شور و نشاط اجتماعی برای هم‌وطنان فراهم آید.