به همت روابط عمومی و معاون خدمات شهری، آئین تجلیل از همشهریان آراسته برای اولین بار با حضور شهردار،معاونین مدیران شهرداری خمینی‌شهر برگزار شد

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر حاج حیدری در حاشیه برگزاری این طرح بابیان اینکه اهمیت نظافت و بهداشت فردی و اجتماعی از مهم‌ترین دستورات دین اسلام است، اظهار داشت: در زمان گذشته به دلیل مشارکت خانواده‌ها و همیاری مردم در نظافت شهری و معابر محله خود، شهرداری و پاکبانان شهرداری نقش کم‌رنگی در نظافت شهری داشتند .

وی بابیان اینکه با پیشرفت جامعه، مباحث شهری و شهرنشینی نسل امروز، از حال و هوای زمان گذشته بیش‌از اندازه فاصله گرفته است، تصریح کرد: ما نیاز داریم با بازگشت به سنت‌های حسنه گذشته به ارتقای همکاری و همیاری شهروندان و خانواده‌ها در نظافت شهری، بهداشت اجتماعی و پاکیزگی هر چه‌بهتر جامعه نقش بیشتری داشته باشیم .

شهردار خمینی‌شهر بابیان اینکه طرح انتخاب همشهری آراسته با هدف ترغیب و تشویق شهروندان برای اولین بار توسط شهرداری خمینی‌شهر انجام شد، تاکید کرد: این طرح کمک می‌کند تا همشهریان خمینی‌شهری در امور شهری، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و پویایی شهر، همراهی و مشارکت بیشتری با شهرداری داشته باشند .

وی با تأکید برای اینکه لازمه پویایی شهر، تقویت آموزش‌های شهروندی و مشارکت عمومی در بخش‌های مختلف خدمات شهری، تفکیک و بازیافت زباله از مبدأ توسط خانواده ها و به ویژه بانوان خانه‌دار است، بیان داشت: شهرداری خمینی‌شهر در این طرح با ارائه تسهیلات ویژه به همشهریان آراسته به تشویق سایر مردم و خانواده‌ها می‌پردازد .

حاج حیدری با اشاره به اینکه در آینده نزدیک با انتخاب شهروندان بیشتری به‌عنوان همشهریان آراسته قصد فرهنگ‌سازی و تثبیت این طرح برای طول سال دارد، تصریح کرد: در این طرح تلاش شد از شاخصه‌های آداب شهروندی، همیاری با شهرداری در نظافت شهری، تفکیک صحیح زباله خانگی، نظافت مستمر درب منازل و مغازه در طول سال، ایجاد فضای سبز و نگهداری به‌صورت خودش، مراجعه مستمر به غرفه‌های بازیافت مدنظر بوده، استفاده‌ شده است .

وی با بیان اینکه معیار انتخاب همشهریان آراسته توسط معاونت خدمات شهری مورد ارزیانی و انتخاب قرار گرفتند، ادامه داد: به‌منظور تشویق و ترویج این حرکت فرهنگی، شهرداری خمینی‌شهر نسبت به نصب پرچم‌های مزین بانام همشهری آراسته درب منازل و مغازه اقدام می‌کند .

گفتنی است؛ در این طرح شهردار خمینی‌شهر ،معاونین و مدیران شهرداری و مناطق با مراجعه به درب منازل و مغازه همشهریان آراسته از مشارکت و همراهی آن‌ها با شهرداری تجلیل به عمل آوردند.