قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از 15 اسفند ماه بازدیدهای بهداشتی از مراکز پذیرایی بین راهی و رستوران‌ها در استان گیلان تشدید شد.

به گزارش مرور نیوز محمدتقی آشوبی اظهار داشت: برای اواخر روزهای سال 95 و نوروز 96 هماهنگی‌های لازم در دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد تا تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی که شامل 58 پایگاه شهری و روستایی هستند در این ایام آماده خدمات رسانی باشند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و تامین اجتماعی و نیروهای مسلح آمادگی کامل دارند و همه ظرفیت‌های اورژانسی و بخش‌های ICU ،CCU ،NICU به‌طور کامل همانند روزهای غیرتعطیل فعال بوده و آماده پذیرش بیماران هستند.

وی با اشاره به اینکه سال قبل در زمینه خدمات شبانه روزی دندانپزشکی با مشکل روبه‌رو بودیم افزود: امسال با تدابیر اتخاذ شده، کلینیک‌های دندانپزشکی شامل 2 مرکز شبانه روزی دندانپزشکی در شهر رشت و کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی در ایام نوروز ارائه دهنده خدمات به مردم هستند.

آشوبی با بیان اینکه در مراکز درمانی، پزشک مقیم متخصص داخلی، جراحی عمومی و بیهوشی و زنان حضور دارند تصریح کرد: 50 درصد ظرفیت بخش خصوصی در حوزه MRI و سی تی اسکن آماده سرویس دهی به بیماران در ایام نوروز هستند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: داروخانه‌های شبانه روزی در سراسر استان گیلان فعالیت بی‌وقفه دارند و بنا بر شرایط شهرستان‌ها هماهنگی لازم جهت داروخانه‌های روزانه انجام شده تا در صورت لزوم از 8 صبح تا 8 شب به ارائه خدمت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز، تیم‌های نظارتی، فعالیت‌های کلیه مراکز درمانی را رصد می‌کنند گفت: در سایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان اطلاعات تمام درمانگاه‌های شبانه روزی، بهداشت و بخش خصوصی با نشانی و شماره تلفن آنها جهت راهنمایی بیماران بارگذاری شده است و مردم می‌توانند لینک فعالیت‌های نوروزی را مشاهده کنند.

آشوبی با بیان اینکه از 15 اسفند ماه 95 تا 15 فروردین 96 بازدیدهای بهداشتی توسط کارشناسان بهداشتی از مراکز پذیرایی بین راهی و رستوران‌ها تشدید شده است افزود: کارشناسان بهداشتی با تجهیزات ویژه و انجام تست در محل به بررسی وضعیت بهداشتی اماکن پذیرایی می‌پردازند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: مردم با مشاهده تخلفات در زمینه بهداشتی می‌توانند با سامانه 1490 تماس بگیرند و شکایت خود را به ثبت برسانند.

وی با اشاره به اینکه اورژانس 115 آماده پاسخگویی به موارد اورژانسی و حوادث است گفت: کتابچه‌ها و بروشورهای آموزشی در مبادی ورودی شهرها حاوی اطلاعات کامل مراکز درمانی و بهداشتی استان گیلان به گردشگرانی که وارد استان گیلان می‌شوند ارائه می‌شود.

آشوبی با بیان اینکه ستاد هدایت بیماران دانشگاه علوم پزشکی گیلان کاملاً آماده و فعال است افزود: طی هماهنگی‌های انجام شده با همه سازمان‌های مرتبط و آمبولانس‌های خصوصی و مراکز درمانی خصوصی بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود مثل شرایط غیر تعطیل تاکید شده است.