معاون وزیر بهداشت با تاکید بر افزایش نظارت‌های بهداشتی در نوروز، گفت: 20 هزار بازرس بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی مشارکت دارند.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر سیاری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح سلامت نوروزی مازندران اظهار داشت: این طرح برای اطمینان از رعایت بهداشت محیط اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی هر ساله قبل از آغاز ایام نوروز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح بیش از 20هزار بازرس بهداشت محیط در کشور از این اماکن بازدید می‌کنند، افزود: هموطنان در صورت مشاهده مشکلات بهداشت محیط می‌توانند با استفاده از سامانه 190 اطلاع رسانی کنند که این مراکز ظرف حداکثر 48 ساعت مورد بازرسی بازرسان بهداشت محیط قرار گیرد.

سیاری با تاکید بر ضرورت رعایت اصول ایمنی در جاده‌ها، تصریح کرد: سرعت بالا، توجه ناکافی به قوانین و مقررات و عامل خودرو به‌عنوان دلایل اصلی آسیب‌های ناشی از تصادفات مطرح است.

وی به اهمیت توجه به سلامت روان اشاره کرد و افزود :بر اساس آخرین پیمایش سلامت روان، حدود 24درصد افراد جامعه از یک ناخوشی سلامت روان رنج می‌برند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرای طرح پزشک خانواده شهری در مازندران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سازمان‌های بیمه در این زمینه اقدامات خوبی انجام دادند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با اجرای این طرح هرخانواده مازندران دارای یک پزشک مشاور برای سلامتی و ناخوشی‌ها هستند و در این طرح پزشک خانواده به کمک دستیار خود ( کارشناس مراقب سلامت) خدمات مختلف را به جمعیت تحت پوشش ارائه می‌دهد.