ساری - مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از خدمت رسانی این جمعیت به یش از 100 هزار گردشگر نوروزی در استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز مجتبی اکبری اظهار داشت: از زمان اجرای طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر استان در 25اسفند تا اول فروردین 96 بیش از 100 هزار نفر از گردشگران و مسافرین نوروزی با مراجعه به پایگاهها و پست‌های مزبورخدمات لازم را دریافت کردند.

وی افزود: در همین راستا 85هزار و 708 نفر با مراجعه به ایستگاههای ایمنی و راهنمایی مسافرین،دو هزارو 506 نفر با مراجعه به ایستگاههای سلامت،دوهزار و 263 نفر با مراجعه به خیمه‌های نماز، دوهزار و502 نفر با مراجعه به فضای دوستدارکودک،سه هزار و 35نفر از خدمات طرح سحاب و 21 نفر نیز با مراجعه به ایستگاه‌های طرح داوطلب یار خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: تاکنون بیش از 65 هزاربسته فرهنگی، بروشور های امدادی و اطلاع رسانی و نقشه راه‌ها و اماکن تفریحی و تاریخی بین مسافرین نوروزی توزیع شد.

اکبری گفت: بیش از 711 نفر عضو جوان جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات مزبور در پست‌های ایمنی و سلامت مشارکت داشتند.

وی، با اشاره به پوشش امدادی 112 حادثه از آغاز طرح‌های نوروزی این جمعیت در 25 اسفندتا روز اول فروردین 96 گفت:امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان مستقر در پایگاهها و پست های امداد و نجات نیز موفق شدند خدمات لازم را به 48 حادثه جاده ای،یک حادثه کوهستان و63 فقره نیازامدادی مراجعین به پایگاههای مزبور ارائه کنند که انتقال 48 نفر به مراکز درمانی و ارائه خدمات درمان سرپایی به 353 نفر از جمله این اقدامات بوده است.

اکبری گفت: در این عملیات‌ها 507نفراز امدادگران و نجاتگران در قالب 138 تیم مجهز امدادی با بکارگیری و 72دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی مشارکت داشتند.