استاندار کردستان گفت: در این دوره بیش از 5400 نفر اعضای شورای اسلامی شهر و روستای استان کردستان را تشکیل می‌دهند که باید از طریق انتخابات برگزیده شوند.

به گزارش مرور نیوز، عبدالمحمد زاهدی با حضور در محل ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا واقع در ستاد انتخابات شهرستان سنندج با بیان این این مطلب اظهار کرد: طبق آمار موجود تا پایان روز دوم، هزار و 169 نفر با مراجعه به ستادهای انتخابات فرمانداری‌های تابعه استان، ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: داوطلبان شرکت در این دوره از انتخابات تا پایان روز ششم فروردین ماه فرصت دارند با مراجعه به ستادهای انتخابات مستقر در فرمانداری‌های تابعه ثبت نام کنند.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود، به برنامه‌های سفرهای نوروزی در استان اشاره کرد و گفت: برای استقبال مناسب از مسافرین نوروزی و هموطنان در هنگام ورود به استان در ورودی شهرها اکیپ‌های دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی به صورت شبانه روزی مسقر و خدمات لازم را به برای رفاه حال مسافرین ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: چادرهای امدادی و برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی در این ایام در ورودی‌های شهرها آماده راهنمایی و پاسخگویی و دادن اطلاعات لازم برای اسکان و بازدید مسافرین از مراکز دیدنی استان هستند.

زاهدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای کاهش بار ترافیک در محورها مواصلاتی و مسیرهای منتهی به شهرهای استان با همکاری دستگاه‌های متولی برنامه ریزی لازم صورت گرفته و خوشبختانه تا این لحظه آمار تصادفات بسیار کم و ناچیز بوده است.

وی با تقدیر از تلاش دستگاه‌های اجرایی برای استقبال از مسافران نوروزی در ادامه، تصریح کرد: امیدواریم همه دستگاه‌های اجرایی و مردم برای کاهش بیشتر آمار تصادفات تا پایان تعطیلات نوروز همکاری لازم را به عمل آورند تا مسافران خاطره خوبی از سفر به استان داشته باشند.

استاندار کردستان همچنین در پایان در مورد نحوه اسکان مسافران نوروزی در سطح استان نیز گفت: با برنامه ریزی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان در این ایام تمام مراکز اقامتی و هتل‌ها و نیز مدارس استان با تجهیزات و امکانات مناسب در اختیار مسافران خواهند بود و در ادامه اگر شاهد ورود تعداد بیشتری مسافر به استان باشیم از مهمانسرای ادارات و ورزشگاه های سطح استان نیز استفاده خواهد شد.