فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی در سطح شهرها و معابر برون شهری استان گلستان در 6 روز نخست طرح ترافیکی نوروز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 67 درصد کاهش یافته است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار علی اکبر جاویدان، امنیت ترافیکی در سطح شهرها و معابر برون شهری را یکی از محورهای طرح نوروزی پلیس عنوان کرد و اظهار داشت: امنیت ترافیکی در سایه تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط در حوزه ترافیک و رعایت قوانین و مقررات از سوی شهروندان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح ترافیکی پلیس از همه امکانات و تجهیزات استفاده شده، گفت: علاوه بر پاسگاه‌های ثابت پلیس راه، 12 پست سیار نیز به منظور تسهیل در و نظارت بر نحوه رفتار رانندگان در سطح جاده‌ها و معابر برون شهری مستقر شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان احتیاط و گذشت در هنگام رانندگی را لازمه یک سفر خوب و ایمن دانست و بیان داشت: رانندگان باید مسیر مسافرت را جزئی از سفر قلمداد کرده و با احتیاط و گذشت لحظات خوبی را برای خود و خانواده خود فراهم کنند.

سردار جاویدان با بیان اینکه در نوروز سال گذشته از لحاظ تعداد کشته‌شدگان ناشی از تصادفات در استان وضعیت خوبی نداشتیم، گفت: خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته میزان تصادفات در سطح استان در مجموع، تاکنون 20 درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: در همین راستا میزان جان‌باختگان ناشی از تصادفات از ابتدای طرح نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 67 درصد کاهش و تعداد مجروحان نیز 17 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی گلستان آرامش و امنیت همراه با شادی و نشاط را در گرو توجه به قوانین و مقررات عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس نیز در اجرای ماموریت های ذاتی خود با کسانی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را سلب کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

سردار جاویدان با اشاره به افزایش حجم سفرهای نوروزی در سال جاری خاطر نشان کرد: توجه به نکات پیشگیرانه، اصل پیشگیری باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه همگانی شود.