قزوین- استاندار قزوین گفت: ششمین جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز از جذابیت و تنوع خوبی برخوردار است و ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی قزوین است.

به گزارش مرور نیوز، فریدون همتی در حاشیه بازدید از ششمین جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز که در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدالسلطنه برگزار شده است در جمع خبرنگاران اظهارداشت: قزوین ظرفیت های بسیار خوبی برای گردشگری دارد که اگر خوب معرفی شود می تواند در جذب گردشگر تاثیرگذارباشد.

وی افزود: باید تبلیغات مناطق مختلف استان را جدی بگیریم تا مردم اقصی نقاط کشور با ظرفیت های این منطقه بیشتر آشنا شوند و آن را در برنامه ای خود برای مقصد گردشگری قرار دهند.

استاندار قزوین بیان کرد: جشنواره بازی و اسباب بازی ابتکار بسیار خوبی از سوی شهرداری است که برای ششمین سال متوالی در قزوین برگزار می شود و توانسته با استقبال خوب مردم و خانواده ها روبرو شود.

جشنواره بازی و اسباب بازی ظرفیت خوبی برای معرفی قزوین است

همتی تصریح کرد: ایجاد فضایی مفرح و شاد توأم با آموزش های هدفمند شهروندی از نقاط مثبت این جشنواره است و برنامه های این جشنواره پیام های آموزنده ای را به بازدیدکنندگان و مراجعان منتقل می کند که این اقدام بسیار ارزشمند است.

استاندار یادآورشد: جشنواره اسباب بازی فضای بسیار خوبی دارد و خانواده ها با شور و نشاط در آن حضور دارند و همه غرفه ها و بخشها نیز خیلی فعال و پر ازدحام هستند، غرفه عروسک های ملل جذابیت خاصی به جشنواره بخشیده که هر کدام از عروسک ها بیانگر فرهنگ یک ملت است.

وی افزود: این جشنواره ها می تواند به معرفی ظرفیت های استان در ابعاد تاریخی، اقتصادی، فرهنگی کمک کند و اجرای بازی های بومی و محلی در حاشیه این جشنواره و نمایشگاه به عنوان یکی از راهکارهای معرفی تمدن و فرهنگ، علاوه بر افزایش جذابیت های این برنامه در جذب گردشگران بیشتر موثر باشد.

همتی با اشاره به استقبال خوب شهروندان و گردشگران از جشنواره بازی و اسباب بازی قزوین، گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی راهکار خوبی برای معرفی ظرفیت های بالای قزوین در سطح ملی است ولی باید علاوه بر این جشنواره از روش های دیگر نیز برای شناسناندن قزوین استفاده کرد.

جشنواره بازی و اسباب بازی ظرفیت خوبی برای معرفی قزوین است

استاندار در پایان از مسئولان این جشنواره که زمینه و بستر ایجاد شادی و نشاط و تنوع در روزهای آغاز سال جدید برای مردم را فراهم کرده اند تقدیر و تشکر کرد.

ششمین جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز از دوم تا 10 فروردین ماه سالجاری از ساعت 16 تا 22 در سرای تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه دایراست و شهروندان و مسافران می توانند از آن دیدن کنند.