معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از حضور 458 ناظر در مجموعه دستگاه‌های اجرایی گیلان خبر داد و گفت: ناظران در قالب اکیپ‌های مشترک بازرسی خدمات ارائه شده به گردشگران را از نظر کمی و کیفی بررسی می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز حمیدرضا آذرپور اظهار داشت: دفاتر خدمات مسافرتی سازمان میراث فرهنگی در قالب تورهای گیلان‌گردی، تورهای زیارتی را برای مسافران برگزار می‌کند تا گردشگران را با جاذبه‌های گردشگری مذهبی آشنا کند.

وی از برپایی 65 ایستگاه صنایع دستی با بیش از 800 غرفه در 80 رشته مختلف صنایع دستی در گیلان خبر داد و بیان کرد: این ایستگاه‌ها در مبادی ورودی و خروجی استان و شهرستان‌ها قرار دارند و به‌صورت چهره به چهره و بدون واسطه به تولید و عرضه مستقیم صنایع دستی اقدام می‌کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از حضور 458 ناظر در مجموعه دستگاه‌های اجرایی گیلان خبر داد و گفت: ناظران در قالب اکیپ‌های مشترک بازرسی، خدمات ارائه شده به گردشگران را از نظر کمی و کیفی بررسی می‌کنند.

آذرپور با بیان اینکه نوروز را فرصتی می‌دانیم که مهمانان و گردشگران در سایر فصل‌ها نیز به گیلان وارد شوند خاطرنشان کرد: با توجه به آموزش‌هایی که در طول سال به واحدهای پذیرایی دادیم تلاش ما این است خدمات شایسته‌ای را به گردشگران ارائه کنیم.

وی از حضور 129 ایستگاه اطلاع رسانی با مشارکت سایر دستگاه‌ها نظیر هلال احمر خبر داد و عنوان کرد: بیش از 900 هزار بروشور و اقلام تبلیغاتی را چاپ و در مبادی ورودی، خروجی، ایستگاه های اطلاع رسانی و مدارس اسکان مسافر توزیع کردیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ظرفیت اقامت گردشگران در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان پذیرها، مجتمع‌های اقامتی،کمپین‌ها، خانه مسافرها و مدارس استان گیلان را 764 هزار و 104 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته با رشد 6 درصدی مواجه شده است.