استاندار لرستان گفت: بیت آیت الله بروجردی، مسجد امام(ره)، مسجد جامع، مجموعه طباطبایی ها و دبیرستان امام (ره) بناهایی هستند که نیاز فوری به بازآفرینی دقیق تاریخی و اقتصادی دارند.

به گزارش مرور نیوز، هوشنگ بازوند ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی سفرهای نوروزی شهرستان بروجرد با حضور زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: شهر بروجرد به عنوان مهد فرهنگ در کشور، زادگاه و خاستگاه بزرگان بسیاری در عرصه های مختلف است که سرآمد آن ها وجود ماندگار حضرت آیت الله بروجردی است.

وی با بیان اینکه در حالی که در طول سالیان و دوره های مختلف بسیاری از بناها و خانه های تاریخی بروجرد به معنای واقعی رها شده و فرسوده شده اند، تصریح کرد: ما معتقدیم باز آفرینی کارشناسی و اقتصادی کردن بناهای تاریخی بروجرد یکی از اولویت های توسعه این شهرستان است.

استاندار لرستان یادآور شد: امید است با همکاری سازمان میراث فرهنگی در سال 96 بتوانیم در این مسیر کارهای خوبی انجام دهیم.

بازوند با تاکید بر اینکه بیت آیت الله بروجردی، مسجد امام(ره)، مسجد جامع، مجموعه طباطبایی ها و دبیرستان امام (ره) از جمله آثاری هستند که نیاز فوری و جدی به بازآفرینی دقیق تاریخی و اقتصادی دارند، افزود: استان برای همکاری با سازمان میراث فرهنگی به صورت برابر و مساوی در راستای باز آفرینی بناها کاملا آماده است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد «پایگاه شهر تاریخی» در بروجرد منتظر همکاری نهایی سازمان میراث فرهنگی هستیم.