قزوین- فرمانده انتظامی استان قزوین از کاهش 28 درصدی تصادفات منجر به فوت در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش مرور نیوز سردار مهدی محمودی اظهار کرد: با همکاری و تعامل پلیس و سایر دستگاه ها، تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان قزوین 28 درصد کاهش یافته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی اسفند و اول فروردین تردد بیشتر از حد انتظار بوده، بیان کرد: آرامش و امنیت راه ها تنها با مشارکت مردم ممکن خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در بسیاری از راه های استان شاهد بارش برف و باران هستیم، خاطرنشان کرد: صبر و حوصله در سفر، بسیاری از خطرات را کاهش خواهد داد.

سردار محمودی با اشاره به اینکه استان قزوین جزو استان های استراتژیک کشور در زمینه دارا بودن محورهای مواصلاتی است، تصریح کرد: روش های بازدارنده در این خصوص کافی نیستند و باید روش آموزش و فرهنگسازی را در پیش گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین با تاکید بر اینکه حجم سفرهای نوروزی در روزهای گذشته از همیشه بیشتر بوده است، خاطرنشان کرد: علت بیشتر تصادفات عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ و توقف بی مورد در حاشیه جاده ها می باشد.

سردار محمودی تصریح کرد : راننده ها باید با التزام به قوانین، از تلخ شدن کام خانواده ها در نوروز جلوگیری کنند.

این مقام ارشد انتظامی تلاش شبانه روزی مأموران پلیس راه و راهور استان را عامل برقراری ثبات در راه ها دانست و تاکید کرد: با توجه به آغاز دور دوم سفرها از هموطنان درخواست می شود سفرهای خود را مدیریت کرده و با پرهیز از رانندگی مخاطره آمیز، سلامت خود و خانواده را در نظر گیرند.