معاون میراث فرهنگی کشور گفت: قزوین در طول تاریخ الگوی هنر و معماری کشور بوده که باید حفاظت و حراست ویژه شود.

به گزارش مرور نیوز، به منظور بررسی عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین برای میزبانی از گردشگران نورزی، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور به همراه صادقی بازرس و ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور به استان قزوین سفر کردند.

معاون میراث فرهنگی کشور در این بازدید با اشاره به آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین برای پذیرایی از مسافران نوروزی اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه ها و تمهیدات در نظر گرفته توسط اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین، استقرار راهنماها در بناهای تاریخی و اقدامات مرمتی صورت گرفته در بناهای تاریخی سطح شهر و استان قزوین آمادگی کامل برای میزبانی و پذیرایی شایسته از میهمانان نوروز96 را دارد که امیدواریم با تلاش و همراهی ستادهای اجرایی در استانها بتوانیم نوروزی متفاوت، شاد همراه با رضایتمندی را برای گردشگران فراهم آوریم.

وی قزوین را یادگار هنرمندان دوره صفوی کشور خواند و تصریح کرد: بسیاری از بناهای تاریخی این شهر دارای سبک هنری و معماری ویژه ای است که در طول تاریخ الگو بوده و باید با نگرش خاص از سوی مجموعه مدیریت استان حراست و حفاظت شود.

دکتر طالبیان یادآور شد: امیدواریم در نوروز امسال با برنامه های پیش بینی شده توسط ستاد اجرایی خدمات استان قزوین بتوانیم مدت زمان ماندگاری مسافران در این شهر تاریخی را افزایش داده و این شهر را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور معرفی کنیم.

طالبیان در این سفر از دبیرخانه ستاد واقع در مجموعه دولتخانه صفوی قزوین، سردرعالی قاپو، نمایشگاه نوروزی صنایع دستی، مسجد - مدرسه حیدریه، مسجد - مدرسه صالحیه و موزه دکتر صالحی «عمارت تاریخی سردار مفخم» بازدید کرد.